کاشت مو فقط برای مردان نیست | کاشت مو برای زنان |طاسی الگوی زنانه

شایع ترین علت ریزش مو در افراد ژنتیک است.

بر خلاف مردان ، موهای بالای صورت در زنان کمتر دچار ریزش می شود و این موها حفظ می شوند. و لازم نیست در مورد کاشت مو برای خط موهای خود نگرانی داشته باشند. در عوض زنان بیشتر نگران کاهش حجم از بالا و عقب سر خود هستند.

کاشت مو فقط برای مردان نیست | کاشت مو برای زنان | طاسی الگوی زنانه

کاشت مو فقط برای مردان نیست | کاشت مو برای زنان | طاسی الگوی زنانه

از آنجایی که جراحی ترمیم مو یک گزینه مناسب برای تقریبا 90٪ از مردان است ، زنان هم فکر می کنند که آنها هم کاندید مناسبی برای کاشت مو هستند. اما  همیشه این طور نیست.

عده بسیار کمی از زنان دچار نوعی از ریزش مو هستند که می توانند پیوند مو انجام بدهند.  اکثر زنان ریزش موی ناگهانی دارند.  به طور کلی ریزش موی زنان در همه ناحیه های سر، از جمله دو طرف و پشت صورت می گیرد.  که مناطقی هستند که به عنوان سایت های اهدا کننده در مردان از آنها استفاده می شود.  از این سایت ها می توان مو را برای پیوند مو به مناطق دیگر سر برداشت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

تفاوت بین طاسی الگوی مردانه و زنانه

یکی از تفاوت های بین طاسی الگوی مردانه و زنانه این است که در مردان سایت های اهدا کننده سایت های پایدار نامیده می شوند.  به این معنی که مو و فولیکول ها در این مناطق تحت تأثیر دی هیدروتستوسترون (DHT) قرار نگرفته اند که فولیکول ها را در جاهای دیگر کوچک تر می کند.

این وضعیت در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک یا آنچه معمولاً به نام طاسی الگوی مردانه است اتفاق می افتد.

طاسی الگوی زنانه

با این حال ، ناحیه اهدا کننده در طاسی الگوی زنانه معمولاً ناپایدار است.  در زنان موهای مناطق اهدا کننده نیز مانند سایر مناطق سر کم حجم و نازک هستند.  مناطق اهدا کننده در زنان تحت تأثیر دی هیدروتستوسترون DHT  قرار دارد.

این بدان معنی است که اگر موها و فولیکول های مو را از این ناحیه های اهدا کننده در زنان برداشته و آنها را به مناطق دیگر پیوند دهید ، دچار ریزش می شوند.

پزشکانی که گرافت ها را از مناطقی برمی دارند که دارای فولیکول ضعیف است در واقع یک کار غیر اخلاقی انجام می دهند و هدف شان از این کار فقط سودجویی است.    

تفاوت دیگر بین طاسی الگوی مرد و زن در خط موها در بالای پیشانی است.  بر خلاف مردان ، موهای بالای صورت در زنان کمتر دچار ریزش می شود و این موها  حفظ می شوند. و لازم نیست در مورد کاشت مو برای خط موهای خود نگرانی داشته باشند.  در عوض زنان بیشتر نگران کاهش حجم از بالا و عقب سر خود هستند. با این حال ، پیوند مو برای افزایش حجم زیاد موی زنان مناسب نیست. زیرا  فقط مو را از یک منطقه به منطقه دیگر حرکت می دهد.

 

زنانی که کاندیدای مناسب برای کاشت مو هستند

زنانی که کاندیدای مناسب برای کاشت مو هستند

به گفته کارشناسان درصد بسیار کمی از زنان کاندیدای مناسب برای کاشت مو هستند.  تنها حدود 2 تا 5 درصد از زنان از مزایای کاشت مو استفاده می کنند.  زنان کاندیدای مناسب برای کاشت مو کسانی  هستند که :

  • زنان مبتلا به ریزش مو به علت آلوپسی کششی (غیر هورمونی) ،
  • زنان که قبلا جراحی زیبایی و یا پلاستیکی داشته اند و نگران ریزش مو در اطراف محل برش هستند.
  • زنان دارای الگوی مشخصی از طاسی که مشابه با طاسی الگوی مردانه است. این شامل ریزش مو، نازک شدن مو در ناحیه تاج و یا بالای پوست سر و ناحیه اهدا کننده است. که تحت تأثیر آلوپسی آندروژنیک قرار نگرفته است.
  • زنانی که به علت تروما از ريزش مو رنج ميبرند. از جمله قربانيان سوختگی ، زخم شدن  بر اثر حوادث و سوختگي های شيميايی.
  • زنان مبتلا به آلوپسیا مارگینالیس ، وضعیتی که بسیار شبیه به آلوپسی کششی است.

 

کاشت مو فقط برای مردان نیست

کاشت مو فقط برای مردان نیست

جیمز آرنولد، MD، متخصص پوست و متخصص کاشت مو، می گوید: ”

هر چه تعداد افراد طاس در خانواده شما بیشتر باشد احتمال طاسی شما هم بیشتر است.  اگر در یک خانواده به چند خواهر و برادر نگاه کنید ، متوجه می شوید که ریزش مو در زنان بیشتر از مردان است.  ریزش مو در زنان تدریجی است و یکباره متوجه می شوند که حجم موهای شان خیلی کم شده است.

 

انتظارات زنان از کاشت مو    

انتظارات زنان از کاشت مو  بیشتر از مردان است.  مردها وقتی پیوند مو انجام می دهند ، با دیدن چند تار موی بیشتر روی سرشان و اینکه یکی دو سال جوان تر به نظر می رسند از نتیجه کاشنت مو   راضی هستند.  اما زنان موهای پرپشت می خواهند.

زنان ممکن است مشتریان سرسخت تری باشند.  اما پیوند مو واقعاً ممکن است برای زنان ساده تر باشد.   آنها قادر به پنهان کردن مناطق خالی سر خود هستند.  یک خانم به راحتی می تواند یک روسری سر کند.   چون معمولاً موهای خانم ها بلند تر از موهای مردان است ، جای برش ها نیز دیده نمی شود.  علاوه بر این زنانی هم که کاشت مو انجام می دهند ، هنگامی که موهای جدید شان رشد می کند ، اثر آن روی پوست یک زن ظریف تر است.  اطرافیان شما متوجه می شوند که موهای تان بهتر شده اما علت آن را نمی دانند.

 

هزینه کاشت مو برای زنان

هزینه کاشت مو برای زنان برای رفع طاسی سر روش کم هزینه ای نیست. علیرغم پیشرفت تکنولوژی ، پیوند مو هنوز کار سختی است و نیاز به مهارت جراح پیوند مو دارد.

علاوه بر هزینه کاشت مو ، پس از پیوند باید به طور منظم از داروهایی که باعث افزایش رشد مو می شود مانند ماینوکسیدیل یا پروپشیا Propecia  استفاده کنید که به منظور جلوگیری از ریزش مو در موارد طاسی الگوی مردانه تجویز می شود.

ماینوکسیدیل نباید توسط زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد. زیرا ممکن است باعث اختلالات در رشد جنین شود.  داروهای دیگر برای درمان ریزش مو عبارتند از Retin-A برای طاسی الگوی مردانه که در ترکیب با مینوکسیدیل یا Xandrox استفاده می شود که ترکیبی از دوزهای مختلف مینوکسیدیل ، Retin-A و اسید آزیلیائیک است.

 

تجربه کاشت مو برای یکی از زنان

تجربه کاشت مو برای یکی از زنان

آیا کاشت مو برای همه یکسان است؟ یکی از زنانی که پیوند مو انجام داده می گوید : “قطعا نه.  اما برای من ، این فوق العاده است. زندگی من تغییر کرده است.  بعضی افراد ممکن است بگویند هزینه این عمل بالا است مگردیوانه شده ای؟ اما شما نمی توانید تصور کنید که چطور می توانید با موهای واقعی خود به یک استخر شنا بروید ، ورزش های آبی انجام بدهید ، سر خود را تکان بدهید  و خجالت نکشید. من احساس می کنم بسیار راحت تر هستم. ”

او اولین بار در سال 1997 پیوند مو داشت و خیلی عصبی بود.  او خیلی تعجب کرد که کاشت مو بدون درد است. او می گیود: “من بیهوشی موضعی گرفتم.  بعد جراح یک نوار کوچک از پوست (1 × 1.5 × 12 سانتیمتر)  پوست پشت سر من به نام “سایت اهدا کننده” برداشت.

در یک جلسه او توانست حدود 400 گرافت که هر یک حاوی دو تا چهار تار مو بود را انجام بدهد.  این گرافت ها بین قسمت جلو و وسط سرم تقسیم شد.  زمان زیادی برای رشد دوباره گذشت.  به طور معمول ، موهای پیوند شده در طی هفته های اول پیوند می ریزد و سپس دوباره رشد می کنند .  اما در عرض چهار تا شش ماه بعدی ، من یک تفاوت بزرگ دیدم.”

 

بهترین کاندیداها برای پیوند مو

بهترین کاندیداها برای پیوند مو کسانی هستند که دارای طاسی الگوی مردانه یا طاسی الگوی زنانه هستند که یک وضعیت ژنتیکی است.  از دست دادن مو می تواند با عوامل مختلفی از جمله اختلالات تیروئید ، کمبود آهن و بیماری های خود ایمنی ایجاد شود.

زایمان می تواند باعث ریزش مو شود. اما شایع ترین علت این که مردم موهای خود را از دست می دهند ژنتیک است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie  

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!