خطرات و عوارض جانبی کاشت مو چیست؟ عوارض بلند مدت کاشت مو

یکی از شایع ترین خطرات و عوارض جانبی کوتاه مدت پس از جراحی کاشت مو این است که ممکن است بیماران دچار خونریزی و تورم پوست سر بشوند.

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو چیست؟ عوارض بلند مدت کاشت مو

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو چیست؟ عوارض بلند مدت کاشت مو

خطرات و عوارض جانبی کاشت مو چیست؟  کاشت مو مانند هر روش جراحی دیگر می تواند با خطرات مختلفی همراه باشد که شما قبل از انجام عمل جراحی باید از آنها آگاه باشید.  در حالیکه به نظر می رسد که کاشت مو یک جراحی مطمئن و بی خطر است ، پس از این فرایند ممکن است برای روزها و ساعت ها و حتی هفته ها درد ، تورم و التهاب پوست را تجربه کنید.  در اینجا ما در حال بررسی خطرات و عوارض جانبی پیوند مو هستیم.

 

خطرات و عوارض کوتاه مدت

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به طور معمول ، هر گونه خطرات و عوارض جانبی پس از پیوند مو جزئی است و اغلب در عرض چند هفته پس از عمل از بین می رود.  عوارض جانبی کوتاه مدت عبارتند از :

 

خونریزی و تورم پوست سر

یکی از شایع ترین خطرات و عوارض جانبی کوتاه مدت پس از جراحی کاشت مو این است که ممکن است بیماران دچار خونریزی و تورم پوست سر بشوند.  پیوند مو بدین معنی است که فولیکول ها از یک ناحیه سر که موهای آن رشد سالم دارند و سایت اهدا کننده نامیده می شود ، از طریق برش هایی برداشته می شود به سایت دریافت کننده منتقل می شود.

در حالی که روش FUE  خارج کردن واحد فولیکولی نسبت به روش FUT سنتی کمتر تهاجمی است ، روش FUT پیوند واحد فولیکولی نیاز به نوارهایی از مو دارد که از پوست سر برداشته می شوند ، در این روش احتمال خونریزی و تورم جزئی تا بهبود پیوندها وجود دارد.

 

خارش

خارش یکی از عوارض جانبی هر عمل جراحی به شمار می آید که در آن مناطق بدن در حال تلاش برای بهبودی است و در نتیجه خارش یک اتفاق عادی قابل درک پس از پیوند مو است. با این وجود مهم این است که پوست سر خود را به هیچ عنوان نخارانید.  زیرا خارش پوست سر می تواند منجر به جابجایی فولیکول های مو که تازه کاشته شده ، بشود. همچنین می تواند باعث انتقال گرد و خاک به زخم بشود که در نهایت منجر به عفونت شده و خطرناک است.

اگر خارش پس از عمل پیوند مو طولانی باشد ، ممکن است به علت شامپویی است که شما استفاده می کنید.  در این صورت می توانید با پزشک خود تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی جلوگیری از خارش پوست سر به شما بدهد و یا شامپوی تان را عوض کند.

 

عفونت

عفونت

التهاب یا عفونت فولیکول مو به عنوان فولیکولیت شناخته می شود و می تواند به عنوان یک عارضه کاشت مو رخ دهد. این نوع عفونت ها اغلب می تواند با مصرف پماد های آنتی بیوتیک ، لوسیون یا ژل ملایم درمان می شود. اگر عفونت خطرناک تر شود ، توصیه می شود با پزشک خود تماس بگیرید تا از او کمک های پزشکی دریافت کنید.

 

ریزش مو به علت شوک

ریزش مو به علت شوک به سناریویی اشاره می شود که موهای تازه پیوند شده ناگهان پس از عمل از بین می رود.  این یک عارضه شگفت آور رایج است ، که بیماران نباید نگران آن باشند.  در واقع ، بیمارانی که به علت شوک دچار ریزش مو شده اند متوجه می شوند که موهای تازه پیوند شده در عرض چند ماه دوباره رشد می کنند.  زیرا فولیکول موهای کاشته شده در پوست سر باقی می مانند.

 

خطرات و عوارض طولانی مدت

در حالی که خطرات و عوارض کوتاه مدت در چند روز اول ، اغلب در چند هفته اول و پس از اینکه موهای گرافت شده شروع به رشد می کنند ، پس از جراحی از بین می روند.  با این حال ، برخی از عوارض طولانی مدت وجود دارد که ممکن است لازم باشد مورد توجه قرار گیرد :

 

شل شدن پوست سر

شل شدن پوست سر پس از عمل جراحی ممکن است به علت آسیب دیدگی در طول جراحی باشد.  شل شدن پوست سر بعد از روش FUTپیوند واحد فولیکولی رایج است.  به طور معمول انعطاف پذیری پوست سر در طول شش تا هشت ماه اول پس از عمل دوباره به دست می آید.  اما احتمال اینکه پوست سر به سفتی کامل برسد ، کمتر است.

 

گرافت هایی که شکست می خورند

گرافت هایی که شکست می خورند

در حالیکه میزان موفقیت عمل کاشت مو بسیار بالا است اما شرایطی وجود دارد که گرافت به پوست سر نمی رسد و بنابراین تکرار جراحی مورد نیاز است.  همه ی جراحان ما آرامش و راحتی بیماران خود را تضمین می کنند.  در صورتی که کاشت موی شما نگرفته باشد ، جراح رشد موها را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

برگشتن مو به زیر پوست

یکی از عوارض درازمدت پس از روش پیوند مو می تواند برگشتن مو به زیر پوست باشد.   به این معنی   که فولیکول مو که به پوست سر پیوند داده شده است ، زیر پوست رشد می کند.  این عارضه می تواند برای یک بیمار بسیار تحریک کننده باشد و به عفونت منجر شود.  اگر تعداد زیادی از موهای فرو رفته و زیر پوستی روی سر وجود داشته باشد ، نتایج پیوند مو ممکن است غیر طبیعی به نظر برسد.

 

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه کاشت مو بر اساس بزرگی و کوچکی منطقه ای که موها کاشته می شوند و تعداد گرافت ها و دستمزد جراح و هزینه های جانبی تعیین می شود.

همچنین هزینه های نهایی بستگی دارد به :

  • گسترش پروسه پیوند مو ،
  • تجربه جراح ،
  • روش جراحی انتخاب شده.

از آنجا که پیوند مو یک روش زیبایی است ، هزینه های این روش شامل بیمه درمانی  نمی شود.  داروهای پس از درمان نیز ممکن است به هزینه نهایی اضافه شوند.

 

راهنمایی های پس از جراحی پیوند مو

راهنمایی های پس از جراحی پیوند مو

  • چند روز پس از عمل جراحی موهای خود را بشویید.
  • برای چند هفته اول فقط از شامپوهای ملایم استفاده کنید.
  • شما می توانید در حدود 3 روز پس از پیوند مو به کار یا فعالیت های عادی بازگردید.
  • برای حدود 3 هفته از کشیدن برس یا شانه کردن موها بر روی منطقه کاشته شده خودداری کنید.
  • تا زمانی که دکتر نگفته از پوشیدن کلاه و لباس و پولیور یقه بسته خودداری کنید.
  • برای یک هفته ورزش نکنید.

اگر بخشی از موها ریزش کنند ، نگران نشوید. این بخشی از روند درمان است.  موهای اطراف موهای کاشته شده هم ممکن است بریزند که نباید باعث نگرانی شما بشود.  دوباره رشد خواهند کرد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!