روغن کرچک برای پیشگیری از ریزش مو و درمان موخره | درمان ریزش مو

روغن کرچک مرطوب کننده پوست سر و از بین برنده شوره است و موهارا صاف و براق می کند.

نازک شدن و ریزش مو یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که همه افراد با بالا رفتن به آن دچار می شوند. درمان این مشکل با روغن کرچک یک روش طبیعی و ساده برای مقابله با نازک شدن موها است. روغن کرچک به راحتی در دسترس است.

روغن کرچک برای پیشگیری از ریزش مو و درمان موخره | درمان ریزش مو

روغن کرچک برای پیشگیری از ریزش مو و درمان موخره | درمان ریزش مو

در سال های اخیر، افرادی که به زیبایی موهای خود اهمیت زیادی می دهند هر چه بیشتر از روغن کرچک به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد موهای خود استفاده می کنند.  استفاده از روغن کرچک در طب سنتی یک درمان قدیمی برای ریزش موها است.  روغن کرچک همچنین مرطوب کننده پوست سر و از بین برنده شوره سر است و موهای شما را صاف و براق می کند.

نازک شدن و ریزش مو یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که همه افراد با بالا رفتن به آن دچار می شوند.  درمان این مشکل با روغن کرچک  یک روش طبیعی و ساده برای مقابله با نازک شدن موها است.  روغن کرچک به راحتی در دسترس است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روغن کرچک یا روغن گیاه کاستور سرشار از اسید ریسینولئیک است که نوعی از اسید های چرب است که با التهاب مبارزه می کند.

هنگامی که کاستور اویل به پوست سر ماساژ داده  می شود ، به منظور تقویت سلامت فولیکول های مو مورد استفاده قرار می گیرد. و به نوبه خود باعث رشد مو می شود.  همچنین مانع از ریزش موها می شود.

 

فواید و مزایای روغن کرچک

روغن کرچک روز به روز در جهان زیبایی طبیعی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.  به طوری که  طرفداران آن اذعان می کنند که استفاده از این روغن می تواند به طور چشمگیری میزان رشد مو را افزایش دهد.  برخی حتی ادعا می کنند که کاربرد ماهانه روغن کرچک می تواند رشد مو را تا پنج برابر میزان معمول افزایش دهد.

علی رغم این ادعاها ، در حال حاضر هیچ شواهد علمی برای نشان دادن اینکه روغن کرچک می تواند رشد مو را افزایش دهد ،  وجود ندارد.  علاوه بر این ، تحقیقات کافی  در مورد اثرات روغن کرچک در ارتباط با مو وجود ندارد.  با این حال ، برخی از تحقیقات قدیمی از جمله مطالعات منتشر شده در مجله   Cosmetic Science  در سال 2003  نشان می دهد که روغن کرچک ممکن است باعث زیبایی  ظاهر و درخشش موها بشود.

  • بسیاری از خانم ها با افزایش سن نازک شدن موها و ریزش موهای ابروهای خود را تجربه می کنند. با استفاده از روغن کرچک  می توانید رشد مو در ابروها را هم مانند پوست سر تحریک کنید و ابروهایی پرپشت تر و پهن ‌تر داشته باشید که چهره شما را جوان تر می کند.
  • روغن کرچک همچنین به مبارزه با عفونت هایی مانند فولیکولیت کمک می کند. فولیکولیت موجب التهاب فولیکول های مو می شود. وجود مقدار زیادی اسید ریکینولیک در روغن کرچک باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و باعث تقویت تغذیه  فولیکول های مو می شود.
  • اسید ریکینولیک موجود در روغن کرچک به حفظ تعدل PH پوست سر کمک می کند.  روغن کرچک دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها است که کراتین مو را نرم تر و قوی تر کرده و از وز شدن مو جلوگیری می کند.
  • کنترل ریزش موها  اسید ریکینولیک موجود در روغن کرچک باعث افزایش گردش خون در پوست سر شما می شود. و باعث بهبود سلامتی فولیکول و پوست سر و کاهش ریزش موها می شود.

 

درمان موخره با روغن کرچک  

درمان موخره با روغن کرچک

روغن کرچک منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا 6  محسوب می شود که به نرمی و مرطوب شدن موها کمک می کند.  و به همین علت شکستگی موها و موخوره را کاهش می دهد.  بنابراین شما می توانیداز این روغن برای تقویت مو و ضخیم‌ تر شدن موهای خود استفاده کنید.

 

چگونه از روغن کرچک استفاده کنیم

اگر شما علاقه مند به استفاده از روغن کرچک به منظور رشد موهای خود هستید ، کافی است فقط چند قطره از این روغن را به پوست سر خود بمالید.

شما همچنین می توانید چندین قطره از روغن کرچک را به قسمت ساقه ​​و انتهای مو خود ماساژ دهید.  که در این صورت می تواند از بافت موها در برابر شکستگی و موخره محافظت کند.

اگر چه زمان مناسب برای استفاده از ماسک های مو بر پایه کاستور اویل مشخص نیست ، اما قرار دادن این روغن برای حدود دو ساعت بر روی موها مفید می باشد.  برای جلوگیری از ریختن روغن بر روی  لباس تان بهتر است  سر خود را تا زمانی که موهای خود را می شویید ، با کلاه دوش بپوشانید.

بسیاری از متخصصان مراقبت از مو، توصیه می کنند که روغن کرچک را بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. وقتی که روغن کرچک زیاد استفاده  شود باعث می شود که موها جلای خود را از دست بدهند.

از آنجا که روغن کرچک بسیار سنگین است و پاک کردن آن از موها سخت است ، دستورالعمل های درمان مو شامل مواردی مانند رقیق کردن آن با سایر روغن های گیاهی مانند نارگیل یا جوجوبا هستند.

ترکیب روغن ها همچنین می تواند باعث کاهش بو و رنگ روغن کرچک شود که بسیاری از مردم آن را ناخوشایند می دانند.

 

بهترین روغن کرچک

طرفداران روغن کرچک اغلب توصیه می کنند که از نوع ارگانیک و سرد فشرده آن استفاده شود.   کیفیت روغن های سرد فشرده بالاتر و مواد مغذی آن  نسبت به محصولاتی که در دماهای بیشتر پردازش می شوند ، بیشتر است.

هنگامی که می خواهید  از روغن کرچک به عنوان درمان مو استفاده کنید ، یکی از محبوب ترین انواع آن روغن کرچک سیاه جامائیکایی است.   روغن کرچک سرد فشرده سیاه رنگ جامائیکایی از دانه های  لوبیا کاستور گرفته می شود و مصرف آن به ویژه برای کسانی که دارای موهای ضخیم ، خشک و یا وزوزی هستند ، مفید است.

 

اثرات و عوارض جانبی روغن کرچک

اثرات و عوارض جانبی روغن کرچک

در حالی که روغن کرچک به طور کلی بدن خطر است ، اما اگر به مواد معدنی موجود در آن حساسیت داشته باشید ، ممکن است عوارض جانبی را تجربه کنید.   واکنش های خفیف آلرژیک شامل خارش ، قرمزی ، بثورات ، و احساس سوزش می باشد.   در موارد شدید  ممکن است شاهد تورم ناگهانی صورت ، سرگیجه و مشکلات تنفسی باشید.

از این رو لازم است قبل از استفاده از روغن کرچک، یک آزمایش پچ انجام دهید. چند قطره روغن کرچک را روی ساعد بمالید و 24 ساعت صبر کنید.  اگر  شاهد هر نوع واکنش ، حتی قرمزی یا خارش اندک هستید ، پیشنهاد می کنم که از روغن کرچک استفاده نکنید.

بعضی  نگرانی هایی وجود دارد که استفاده از روغن کرچک به عنوان درمان مو می تواند  موها را شبیه به یک گلوله پشمی کند.  و تنها راه درمان این مشکل کوتاه کردن موها است.

همچنین لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد و مقدار زیاد روغن کرچک می تواند بسیار مضر باشد و باعث بروز برخی از عوارض جانبی بشود.  از قبیل :

  • گرفتگی شکمی ،
  • اسهال ،
  • سرگیجه ،
  • توهم ،
  • غش کردن ،
  • حالت تهوع ،
  • تنفس کوتاه و درد قفسه سینه ،
  • بثورات پوستی ،
  • تنگ شدن گلو.

 

هشدارها و نگرانی ها

از آنجا که روغن کرچک می تواند باعث لک شدن لباس شما بشود ، بهتر است هنگام  استفاده از روغن کرچک بر روی موهای خود یک پیراهن کهنه به تن کنید.    به یاد داشته باشید که موهای شما ممکن است نیاز به دو بار شامپو کردن داشته باشد تا روغن کرچک  کاملاً از بین برود.

اگر به فکر استفاده از روغن کرچک به عنوان یک راه حل برای ریزش مو هستید ، به یاد داشته باشید که ریزش مو ممکن است نشانه ای از یک مشکل زیمنه ای باشد.  بنابراین قبل از هر کاری و در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafei

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!