علل ریزش مو در زنان | درمان و پیشگیری از ریزش مو | مزوتراپی مو

ریزش حدود 50 تا 100 تار مو در یک روز طبیعی است.

تشخیص زود هنگام ریزش مو می تواند به فرد کمک کند تا یک برنامه درمانی را که از ریزش مو جلوگیری می کند، ادامه بدهد. درمان هایی در دسترس هستند که به بهبود رشد مو کمک می کند.

علل، درمان و پیشگیری از ریزش مو | مزوتراپی مو

ریختن موهای خانم ها در طول روز عادی است. اما زمانی که تکه هایی از سر خالی می شود و یا موها نازک می شوند، ممکن است دلیل آن الگوی طاسی زنانه باشد. ریزش حدود 50 تا 100 تار مو در یک روز طبیعی است. اما اگر ریزش مو به علت الگوی طاسی زنانه باشد، این موها دیگر رشد نخواهند کرد.

در این مقاله ما به علل و عوامل خطر ریزش مو، الگوی طاسی زنان و نیز درمان و پیشگیری آن نگاهی می کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فیلم مزوتراپی مو

طاسی الگوی زنانه چیست؟

طاسی الگوی زنانه نوعی ریزش مو است که در زنان دیده می شود. نام علمی این بیماری آلوپسی آندروژنیک است.
اگر چه هم مردان و هم زنان ممكن است ریزش مو را تجربه كنند، اما ریزش مو در زنان به اندازه مردان زیاد نیست و به نظر می رسد متفاوت باشد.

مردانی که موهایشان ریخته دوست دارند که در خط مو و قسمت هایی که موهایش ریخته کاشت مو انجام بدهند. زنان مبتلا به طاسی الگوی زنانه معمولا نازک شدن مو را تجربه می کنند که باعث می شود حجم موهایشان کم  شود.

در زنان، اولین نشانه های طاسی الگوی زنانه این است که موها در بخش وسیعی از سر دیگر ضخامت قبلی را ندارند و نازک می شوند. اگر چه پوست سر ممکن است قابل مشاهده باشد، اما خط مو معمولاً از بین نمی رود.

از دست ندهید!

تجربه مزوتراپی مو نی نی سایت

پرسش و پاسخ درباره مزوتراپی مو

ریزش مو در زنان کمتر از مردان است. اما هنوز هم اغلب اتفاق می افتد. طاسی الگوی زنان با بالا رفتن سن افزایش می یابد و کمتر از 50 درصد زنان موهایشان را برای تمام عمر دارند.

طاسی الگوی زنانه و ارتباط آن با ژنتیک

به نظر می رسد که ژنتیک عامل مهمی در بروز طاسی در زنان است؛ به این معنی که در یک خانواده می تواند همه افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. زنان می توانند ژن طاسی الگوی زنانه را از هر یک از والدین خود به ارث ببرند. با این حال، ممکن است به علت یک وضعیت زمینه ای که بر تولید هورمون آندروژن تأثیر می گذارد نیز اتفاق بیفتد.
آندروژن یک هورمون است که نقش مهمی در طاسی الگوی زنانه دارد. تومور غده هیپوفیز یا تخمدان، که آندروژن را ترشح می کند، همچنین ممکن است منجر به ریزش مو شود.

طاسی الگوی زنانه به طور معمول هنگامی شروع می شود که یک زن به دوران میانسالی می رسد. اگرچه ممکن است زودتر هم شروع شود.

ریزش مو در زنان اغلب پس از یائسگی دیده می شود. بنابراین تغییرات هورمونی نیز ممکن است عامل مهمی در ریزش موی زنان باشد.

علت ریزش مو چیست؟

سایر علل ریزش مو در زنان 

  • بیماری های خود ایمنی: آلوپسی آره آتا یک اختلال است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کند و باعث ریزش مو می شود.
  • دارو: بعضی از داروها مانند داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان، می توانند باعث ریزش مو به عنوان یک عارضه جانبی شوند. با این حال، معمولاً هنگامی که فرد مصرف دارو را متوقف می کند، موها دوباره رشد می کنند.
  • بیماری: از دست دادن مو می تواند پس از بیماری های خاصی مانند عفونت شدید، تب بالا و یا جراحی ایجاد شود.
  • آلوپسی کششی: این ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که یک فرد به طور مداوم موهایش را محکم ببندد.

درمان ریزش مو در زنان

نوع درمان توصیه شده بستگی به میزان ریزش مو دارد. درمان ریزش موی زنانه می تواند به جلوگیری از ریزش مو در آینده کمک کند و سبب رشد مجدد برخی مو شود. در اغلب موارد، درمان طولانی مدت برای پیشگیری از ریزش مو در مواقع ضروری مورد نیاز است.

گزینه های درمان عبارتند از:

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی موضعی است که برای درمان ریزش مو در مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد. درمان هر روز برای پوست سر استفاده می شود که رشد مو را تحریک می کند و همچنین از ریزش بیشتر مو جلوگیری می کند.

مصرف ماینوکسیدیل به مدت 6 ماه تا یک سال می تواند نتایج قابل توجهی در رشد موها داشته باشد. عوارض جانبی ماینوکسیدیل شامل خشکی، قرمزی و خارش می باشد. ریزش مو ممکن است پس از متوقف کردن دارو مجدداً اتفاق بیفتد.

یک مارک شناخته شده Minoxidil Rogaine است که در بسیاری از داروخانه ها و به صورت آنلاین در دسترس است.

داروهای خوراکی

یکی از رایج ترین داروهای خوراکی که برای درمان طاسی الگوی زنانه استفاده می شود، اسپیرونولاکتون است که یک دیورتیک است. دیورتیک ها آب اضافی را از بدن حذف می کنند.

این دارو همچنین ممکن است تولید آندروژن را متوقف کند، که مانع از ریزش مو و کمک به درمان ریزش مو می شود. اسپیرونولاکتون Spironolactone می تواند عوارض جانبی مانند خشکی دهان، حالت تهوع و سرگیجه ایجاد کند.

زنان باردار نباید اسپیرونولاکتون مصرف کنند. زیرا احتمال دارد جنین آنها دچار نقص مادرزادی بشود.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و ترمیم پوست سر و همچنین درمان ریزش مو استفاده می‌کند. میشل پیستور، یک پزشک فرانسوی تکنیک مزوتراپی را برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ توسعه داد. در ابتدا از مزوتراپی برای تسکین درد استفاده می‌کردند. این روش درمانی رفته‌رفته در سال‌های بعد، در آمریکا و سایر نقاط جهان محبوبیت پیدا کرد.

مزوتراپی موی سر

مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی یکی از چندین تکنیکی است که امروزه از آن‌ برای افزایش رشد مو و تراکم موها استفاده می‌کنند. استقبال از این روش درمانی نشان می‌دهد که بسیاری از افراد از انجام آن نتیجه مثبت دریافت کردند.

اما بهتر است یک تعریف جامع‌تر از این روش درمان و ترمیم پوست و مو ارائه کنیم. در مزوتراپی مو برخلاف پی آر پی خبری از پلاکت‌ها نیست و پزشک از عصاره‌های طبیعی گیاهی، هورمون‌ها، ویتامین‌ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل جهت تزریق به لایه مزودرم پوست سر، برای احیای موها استفاده می‌کند. بسته به شدت آسیب و نیاز به درمان، تزریق در عمق ۱ تا ۴ میلی‌متری پوست انجام می‌گیرد. در هر بار تزریق تنها یک قطره کوچک محلول وارد پوست می‌شود. برای انجام مزوتراپی مو هیچ تکنیک یا فرمول خاصی وجود ندارد و مهم‌ترین عامل موفقیت این عمل می‌تواند انتخاب یک پزشک مورد اعتماد و ماهر باشد. پزشک با توجه به نیاز و شرایط شما از روش خاص و مقدار معینی از مواد درمانی جهت کاهش و درمان ریزش مو در مزوتراپی استفاده می‌کند.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

پیش از انجام هر کاری لازم است به پزشک مراجعه کنید، پزشک درباره محدودیت‌ها و مراقبت‌های پیش از مزوتراپی با شما صحبت خواهد کرد. ممکن است لازم باشد موارد زیر را پیش از انجام مزوتراپی مو رعایت کنید:

  • مصرف آسپرین یا بوفرین و دیگر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی به مدت یک هفته پیش از عمل باید متوقف شود
  • مصرف مواد تقویت‌کننده و داروهای درمان ریزش مو باید متوقف شود
  • از چند روز قبل از مزوتراپی استفاده هر نوع حالت‌دهنده‌ای را متوقف کنید
  • موهایتان را پیش از مراجعه به کلینیک بشویید
  • برای شستشوی موها از شامپوی مناسب نوع پوست و موی سر خودتان استفاده کنید
  • اگر زخمی روی پوست سر دارید نیاز نیست آن را ضدعفونی کنید، در هنگام مزوتراپی این کار انجام می‌گیرد.
  • حداقل ۲۴ ساعت قبل از مزوتراپی مو مصرف محلول‌های شیمیایی و گیاهی ریزش مو را متوقف کنید.

مراقبتهای بعد از مزوتراپی مو 

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو نی نی سایت

  • تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه‌ی درمانی از ماینوکسیدیل، داروهای تقویت مو، مواد آرایشی و حالت دهنده‌ها استفاده نکنید.
  • تا ۸ ساعت بعد از مزوتراپی سر خود را نشویید و دوش نگیرید. از روز سوم می‌توانید حمام بروید. در هفته‌ی اول بیش از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از آب گرم استفاده نکنید. این موارد می‌توانند باعث کبودی شوند.
  • تا دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • اگر در پوست خود برآمدگی‌هایی مشاهده کردید، احتمالاً به این معنی است که نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت داشته‌اید. در این صورت با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا مزوتراپی فقط مختص مو است؟

خیر. مزوتراپی در حوزه پوست و مو و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای مزوتراپی عبارتند از:
  • آکنه
  • اسکار
  • ترک های پوستی
  • لک های پوستی
  • رفع تیرگی دور چشم
  • رفع ضایعات پوستی
  • رفع سلولیت و لاغری
  • روشن سازی پوست کدر
  • جوانسازی و رفع چین و چروک صورت

چگونه آب پیاز به رشد مو کمک می کند؟

پیاز که به طور معمول به عنوان یک ماده غذایی پایه در آشپزخانه استفاده می شود، می تواند به غیر از اضافه کردن عطر و طعم به غذا برای درمان ریزش مو هم به ما کمک کند.

این ممکن است شگفت انگیز باشد، اما آب پیاز یک درمان خانگی برای ریزش مو است. آب پیاز حاوی مواد معدنی خاص است که می تواند برای رشد مو مفید باشد.

بهترین برند مزوتراپی مو

بهترین برند مزوتراپی مو

اگر بخواهیم از میان تمامی مارک‌های موجود در بازار تنها یکی را انتخاب کنیم بهترین آن رویتاکر است که در مرکز تخصصی زیبایی ما نیز از همین مارک برای مزوتراپی مو استفاده می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو

از آنجا که الگوی طاسی زنانه ممکن است ژنتیکی باشد، همیشه قابل پیشگیری نیست. با این حال، گام هایی وجود دارد که یک زن می تواند برای جلوگیری از آسیب دیدگی موهای خود انجام دهد و موهای خود را سالم نگه دارد.

نکات زیر را در مورد مراقبت از مو در نظر بگیرید:

  • از روش های زیبایی مو که می تواند منجر به آسیب موها بشود استفاده نکنید. مانند استفاده از اتوی مو، صاف کردن دائمی موها با مواد شیمیایی و …..
  • یک رژیم غذایی حاوی پروتئین، ویتامین های ضروری و آهن بخورید.
  • با پوشیدن کلاه، از موهای خود در برابر آسیب های نور خورشید محافظت کنید.
  • موهای خود را وقتی که خیس هستند، برس نکشید. به جای آن از یک شانه یا انگشتان خود استفاده کنید.

فواید مزوتراپی مو

فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی موی سر تکنیکی است شبیه به پی آر پی که برای انجام آن از سوزن‌های خیلی ظریف استفاده می‌کنند. با استفاده از سوزن‌های ظریف پزشک ماده درمانی را به لایه میانی یا مزودرم پوست سر تزریق می‌کند. هدف از مزوتراپی مو این است که مشکلات اساسی پوست و موی سر برطرف شود.

با انجام مزوتراپی گردش خون ضعیف پوست سر درمان می‌شود، التهاب موجود در پوست کاهش می یابد که درنتیجه ی آن ریزش مو نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش می یابد. افزایش گردش خون در پوست سر سبب تغذیه فولیکول‌های مو و بزرگ شدنشان می‌شود. زمانی که فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند، ساقه موها تقویت شده و رشد موها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین با استفاده از مزوتراپی و تکرار جلسات درمانی مزوتراپی می‌توانیم تراکم موها را افزایش دهیم.

آیا تزریق مزوتراپی مو درد دارد؟

مزو مو توسط سوزن های بسیار ریز به زیر پوست سر تزریق می‌شود و تا حدودی دردناک است. بسیاری از مراجعین به دلیل دردناک بودن آن و یا سردرد شدن جلسات خود را ادامه نمی دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تزریق ها با تکنیک بی حسی سر انجام می شود یعنی چند نقطه در پیشانی بی حس می شود تا درد را تجربه نکنید.

مزوتراپی مو یک تکنیک تخصصی محسوب میشود. بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. ما جزء معدود مراکزی هستیم که با تکنیک بدون درد تزریق مزوتراپی مو را انجام می دهیم.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

برای درمان ریزش مو به چند جلسه مزوتراپی نیاز است؟

معمولاً بسته به شرایط فرد پزشک توصیه می‌کند بین ۳ تا ۱۵ جلسه مزوتراپی مو تکرار شود. در شروع پروسه درمان فاصله بین دو جلسه ۷ تا ۱۰ روز است. اگر سرعت درمان زیاد باشد و نتایج خیلی خوب باشد، فاصله تکرار جلسات به دو هفته تا یک ماه یک‌بار افزایش پیدا می‌کند.

کاشت و پیوند مو در زنان

کاشت و پیوند مو شامل انتقال مو از یک ناحیه پر موی سر به ناحیه ای است که موهای آن ریخته است.

برخی از زنان ممکن است بخواهند کاشت مو انجام دهند. برای انجام پیوند مو می توان از تکنیک های مختلف استفاده کرد.

معمولاً ریزش مو در بعضی مناطق پوست سر تأثیر می گذارد. در طی یک پیوند مو، پزشک مو را از یک منطقه با رشد موهای سالم برداشته و آن را به محل دیگری که مو از دست داده است پیوند می دهد.

پزشک این روش را در حالی که فرد بیدار است انجام می دهد و چندین ساعت طول می کشد. برای جلوگیری از درد، به بیمار بی حسی موضعی داده خواهد شد.

خلاصه مقاله

طاسی الگوی زنانه می تواند ناراحت کننده باشد و بر اعتماد به نفس و تصور شخص از خودش تأثیر منفی بگذارد. زنان مبتلا به ریزش بیش از حد مو باید با پزشک یا متخصص پوست تماس بگیرند که می تواند به تعیین علت و انتخاب بهترین گزینه درمان کمک کند.

تشخیص زود هنگام ریزش مو می تواند به فرد کمک کند تا یک برنامه درمانی را که از ریزش مو  جلوگیری می کند، ادامه بدهد. درمان هایی از جمله مزوتراپی مو به بهبود رشد مو کمک می کند. اثربخشی ممکن است بسته به نوع درمان و میزان ریزش مو متفاوت باشد.

منبع

ادیت: عزیزه جوهری

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!