مشکلات و عوارض کاشت مو | بهترین روش کاشت مو در حال حاضر چیست؟

مشکلات و عوارض جانبی پیوند مو در بیماران مختلف متفاوت است. در بعضی از افراد ممکن است کاشت مو پروسه ای بدون دردسر باشد. در حالی که بعضی از افراد ممکن است یک یا ترکیبی از عوارض جانبی زیر را تجربه می کنند.

مشکلات و عوارض  کاشت مو | بهترین روش کاشت مو در حال حاضر چیست؟

مشکلات و عوارض کاشت مو | بهترین روش کاشت مو در حال حاضر چیست؟

مشکلات و عوارض  کاشت مو  که قبل از پیوند مو باید در مورد روش های FIT کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولار FUE و کاشت مو به پیوند واحد فولیكولار  FUT  بدانید.

مشکلات و عوارض  کاشت مو با روش FIT و FUT عبارتند از :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • خونریزی شدید ،
  • عوارض بیهوشی ،
  • درد ،
  • تورم ،

 

عوارض جانبی کاشت مو

کاشت مو روز بروز بیشتر مورد توجه افرادی قرار می گیرد که از طاسی و ریزش مو رنج می برند.   اما کاشت مو عوارض جانبی هم دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید.

براساس نتایج سرشماری توسط انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو  ISHRS) ) ، تعداد پیوند سالانه مو      در ایالات متحده از سال 1995 تا سال 2014 از 100،455 به 112،409 افزایش یافته است.

در همان زمان ، تعداد پیوند مو در سرتاسر جهان از 225،799 تا 397،048 افزایش یافت.  به ویژه در آسیا که تعداد افرادی که پیوند مو انجام دادند به دو برابر افزایش یافت.

اگر چه روش های کاشت مو بسیار رایج هستند ، اما با این وجود ممکن است گاهی عوارض و خطراتی برای بیماران بوجود می آورند.

 

9 تا از مشکلات وعوارض جانبی کاشت مو

9 تا از مشکلات وعوارض جانبی کاشت مو
9 تا از مشکلات وعوارض جانبی کاشت مو

مشکلات و عوارض جانبی پیوند مو در بیماران مختلف متفاوت است.  در بعضی از افراد ممکن است کاشت مو پروسه ای بدون دردسر باشد.  در حالی که بعضی از افراد ممکن است  یک یا ترکیبی از عوارض جانبی زیر را تجربه می کنند.

شایع ترین عوارض جانبی کاشت  مو عبارتند از :

1-تورم پس از جراحی

یکی از عوارض جانبی بسیاری از انواع جراحی ها تورم است.  تجمع مایع پس از هر جراحی اساساً عادی است.

از بین رفتن ادم پس از جراحی نیاز به زمان دارد و مدتی طول می کشد تا مایعات جذب بشوند.

 

2-خونریزی

خونریزی بسیار کم یک عارضه از پیوند مو است. ولی در صورتی که خونریزی زیاد بشود ، می تواند ناشی از بی تجربگی و یا اشتباه جراح باشد.

 

3-فولیکولیت  

فولیکولیت نیز یک عارضه جانبی از روش پیوند مو است
فولیکولیت نیز یک عارضه جانبی از روش پیوند مو است

فولیکولیت نیز یک عارضه جانبی از روش پیوند مو است.  فولیکولیت التهاب فولیکول های مو است که به صورت بثورات یا زخم در ناحیه پیوند مشخص می شود.  و باعث می شود که محل کاشت دچار خارش بشود.

به علاوه  فولیکولیت ظاهر زیبای مو را نیز تغییر می دهد.  طبق گزارش مجله بین المللی Trichology، فولیکولیت  23.29 درصد از بیماران را تحت تأثیر قرار داده است.

فولیکولیت یک بیماری شایع پوستی است که درآن فولیکول های مو ملتهب می شوند.  این بیماری بر اثر عفونت قارچی یا باکتریایی اتفاق می افتد.  در این عارضه دانه های ریز با سرسفید در اطراف  فولیکول موها دیده می شود.  درصورت گسترش عفونت زخم ها پوسته پوسته می شود.  و درمان به سختی صورت می گیرد.

 

4-ریزش مو

در بسیاری موارد ، منطقه های دیگر سر پس از کاشت مو ممکن است دچار ریزش مو بشوند.   این وضعیت ممکن است موجب نگرانی بیماران بشود.

با این حال در اکثر موارد ، این نازک شدن در ناحیه ریزش مو برای مدت کوتاهی طول می کشد. یعنی تارسیدن به ضخامت طبیعی رشد مو.

 

5-لیکن پلان  Lichen Planopilaris (LPP)

لیکن پلان نسخه افراطی فولیکولیت Folliculitis است.  Lichen Planopilaris (LLP) یک اختلال التهابی مو است که سبب ایجاد بافت اسکار بیش از حد در ناحیه پیوند شده می شود.

لیکن پلان  LLP همچنین می تواند به آلوپسی منجر شود.  به این ترتیب منجر به ریزش مو می شود.

LLP یکی ازعوارض جانبی غیرمعمول روش کاشت مو است.  تحقیقات نشان داده افرادی که پس از کاشت مو به این عارضه دچار شده اند ، پیش از آن و قبل از عمل جراحی هم سابقه ابتلا به لیکن پلان را داشته اند.

لیکن پلان یک بیماری خودایمنی است.   که سیستم ایمنی بدن در طی این بیماری برعلیه بخش‌های طبیعی پوست، مخاط ، مو یا ناخن خود فرد فعال می‌شود. البته گاهی اوقات این روند بر اثر ورود یک عامل خارجی مثل دارو یا یک عامل میکربی آغاز می‌شود.  به نظر نمی‌رسد توارث و تغذیه در ایجاد آن نقشی داشته باشند.

 

6-خارش

به دلیل اینکه روش کاشت مو باعث ایجاد برش های کوچک در پوست سر می شود که جراح گرافت ها را در آن قرار بدهد ، پس از پروسه پیوند مو صدها یا هزاران زخم ایجاد می شود.

این زخم ها باعث خارش در منطقه پیوند می شود.  بیماران باید از خاراندن سر خود خودداری کنند.  زیرا این کار می تواند پوسته زخم را برداشته و در پروسه بهبودی تأخیر ایجاد کند.  شستن روزانه موها با استفاده از شامپوهای غیر عطری می تواند به کاهش خارش کمک کند.

 

7-بی حسی

تقریباً 10 درصد از بیماران بعد از جراحی پیوند مو ، بی حس می شوند.  بی حسی  می تواند تا چند هفته پس از عمل جراحی ادامه داشته باشد.  اما معمولاً یک عارضه جانبی موقت است که با گذشت زمان از بین می رود.

 

8-سکسکه

سکسکه های عصبی یک عارضه جانبی رایج در بین درحدود 4 درصد از بیماران پس از پیوند مو است.    علت سکسکه ممکن است به دلیل تحریک موضعی انتهای عصب ناشی از جراحی باشد.

به طور خاص ، تحریک عصب خلفی گردن و شاخه های شبکه اعصاب گردن می تواند موجب سکسکه شود.  علاوه بر این بعضی از داروها مانند استروئید ها ، که پس از عمل جراحی به بیماران داده می شود ، با سکسکه کردن مرتبط می باشند.   مشکلات

 

9-کیست ها

کیست ها به طور معمول پس از کاشت مو به طور  گسترده در منطقه دریافت کننده ظاهر می شود.  کیست می تواند در اندازه های مختلف و اغلب به رنگ بنفش باشد.  خوشبختانه این کیست ها معمولاً خوش خیم هستند و پس از دو تا سه هفته ناپدید می شوند.  مشکلات

 

سایر عوارض جانبی  مشکلات

شایع ترین عوارض جانبی کاشت مو زخم است و با هیچ روش خاصی نمی توان از آن اجتناب کرد.

سایر عوارض جانبی بالقوه عبارتند از :

  • عفونت ها ،
  • تشکیل پوسته یا ترشح مایعات در اطراف محل های کاشت مو ،
  • درد پوست سر ، خارش و تورم ،
  • التهاب فولیکول مو (فولیکولیت) ،
  • خون ریزی ،
  • از دست دادن حس در اطراف محل های کاشت مو ،
  • مشاهده موهایی که رنگ شان با موهای اطراف مطابقت ندارد و به طور قابل توجهی نازک تر هستند.
  • ریزش مو در صورتی که طاسی ارثی دارید.

ماینوکسیدیل و پروپشیا Propecia هم می توانند عوارض جانبی مانند موارد زیر داشته باشند :  مشکلات

  • التهاب پوست سر ،
  • سرگیجه ،
  • درد قفسه سینه ،
  • سردرد ،
  • ضربان قلب نامنظم ،
  • تورم دست و پا و یا تورم پستان ،
  • اختلال عملکرد جنسی.

 

کاشت مو چگونه انجام می شود؟    

کاشت مو چگونه انجام می شود؟
کاشت مو چگونه انجام می شود؟

کاشت مو تعریف خیلی ساده ای دارد.  به این صورت که جراح و تیم پزشکی او به سادگی فولیکول مو را از یک منطقه برداشته و در منطقه ای که بدون مو است قرار می دهند.  گرافت ها معمولاً از پشت سر  گرفته می شود.  اما می تواند از سایر قسمت های بدن نیز گرفته شود.  مشکلات

قبل از شروع پیوند ، جراح شما منطقه ای را که موها باید از آنجا برداشته شود ، استریل می کند.  و به صورت موضعی بی حس می کند.   ممکن است برای راحتی بیمار یک آرام بخش به شما تزریق کند.

اگر پس از کاشت مو ، موها ریزش کردند نگران نشوید.  ریزش مو پس از پیوند ، بخشی از روند درمان و بهبودی است.  پس از مدتی موها دوباره رشد می کنند.

آخرین به روز رسانی در 17/ 6 / 1397

مینو شفیعی minoo shafie

مشکلات

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!