مزوتراپی مو سر | درمان قطعی ریزش مو چیست؟

بعضی از داروهای ضد بارداری و داروهای جایگزین هورمونی که باعث کاهش سطح هورمون می شوند باعث می شوند که دچار ریزش مو بشوید و مشکل را تشدید می کنند. در صورتی که هم زمان یک احتمال ژنتیکی برای حساسیت فولیکول وجود دارد.

مزوتراپی مو سر | درمان قطعی ریزش مو 

ریزش مو برای یک زن بیشتر از مردان ناراحت کننده و کاملاً نگران کننده است. حدود 40 درصد از زنان در ایالات متحده دچار ریزش مو می شوند. روش های درمانی از جمله مزوتراپی مو سر جهت تقویت و جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک کننده است. با ما همراه باشید تا با این پروسه درمانی بیشتر آشنا شوید.

علت ریزش مو چیست؟

علت ریزش مو چیست؟

به منظور درمان و یا حتی جلوگیری از ریزش مو، ضروری است بدانیم که چرا موها می ریزند؟ریزش مو یک شبه اتفاق نمی افتد. همیشه محرک هایی وجود دارد که منجر به ریزش موها می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل متعدد ریزش مو عبارتند از :

  • علل هورمونی
  • انواع خاصی از مدل های مو، که می تواند باعث ریزش مو در طول زمان شود.
  • بیماری های سیستمیک مانند مشکلات غده تیروئید و لوپوس
  • استرس شدید ذهنی یا جسمی (زایمان، جراحی و بیماری)
  • برخی داروها
  • کمبود های تغذیه ای
  • پرتو درمانی سر: پس از انجام این روش نیز، ممکن است موها دیگر مانند قبل رشد نکند.

آلوپسی چیست؟

آلوپسی یک اصطلاح پزشکی برای ریزش مو است و مانند بسیاری از شرایط هیچ کدام از انواع آلوپسی شبیه به هم نیستند. انواع مختلفی از آلوپسی وجود دارد که با ریزش مو و یا از دست رفتن کامل موها مشخص می شوند.

از دست ندهید!

تجربه مزوتراپی مو نی نی سایت

دو مورد بیشتر شایع آلوپسی عبارتند از:

  • آلوپسی آندروژنیک (طاسی الگوی زنانه)
  • تلوژن افوولیوم (ریزش بیش از حد روزانه موها)

آلوپسی آندروژنتیک کاهش آهسته و پیشرونده در حجم مو است و زمانی اتفاق می افتد که شما یک موقعیت ژنتیکی دارید که باعث می شود فولیکول های موهای شما نسبت به سطح طبیعی آندروژن ها (هورمون های مردانه) حساس باشند.

به عبارت دیگر، فولیکول های مو به تدریج کوچک می شوند و موهایی تولید می کنند که با هر چرخه ی رشد مو کوتاه تر و نازک تر می شوند. اگرچه این نوع از ریزش مو بیشتر به ژن وابسته است، اما عوامل دیگر نیز می توانند بر آن تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، بعضی از داروهای ضد بارداری و داروهای جایگزین هورمونی که باعث کاهش سطح هورمون می شوند و مشکل را تشدید می کنند.
در صورتی که هم زمان یک احتمال ژنتیکی برای حساسیت فولیکول وجود دارد.

از سوی دیگر تلوژن افوولیوم Telogen effluvium با ریزش بیش از حد موها در طول روز همراه است. زمانی که خانم ها موها را شامپو می کنند یا برس می کشند و یا موهای خود را حالت می دهند متوجه این موضوع می شوند.

این نوع ریزش مو پس از یک اتفاق ناخوشایند می تواند 8 تا 12 هفته طول بکشد. این نوع آلوپسی واکنشی است که توسط یک اختلال درونی ایجاد می شود. زیرا موها بافت غیر ضروری هستند و نسبت به نوسانات سلامت کلی بدن بسیار حساس هستند.

فیلم مزوتراپی مو 

کمبود ویتامین

کمبود برخی از ویتامین ها مانند ویتامین D، آهن و فریتین (مانند آهن ذخیره شده) و سایر عوامل مانند رژیم غذایی نامناسب، مسائل مربوط به تیروئید و حاملگی (ریزش موی پس از زایمان) هم می تواند باعث تلوژن افلوولیوم شود.

Alopecia areata نوع دیگری از آلوپسی است که به طور معمول توسط یک متخصص پوست تشخیص داده می شود.

آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که در ایالات متحده 6.8 میلیون نفر (تقریبا 3.5 میلیون زن) را تحت تأثیر قرار می دهد. در آلوپسی آره آتا سیستم ایمنی سلول های طبیعی بدن را به عنوان مهاجمان خارجی اشتباه گرفته و به این سلول ها حمله می کند.

برای تشخیص این وضعیت، متخصصین پوست موهایی را که از بین رفته اند، بررسی می کنند تا ببینند آیا آنها به لامپ های خود متصل هستند یا خیر.

همچنین پوست سر را بررسی می کنند تا ببینند آیا نقاط سفیدی بر روی پوست وجود دارند یا خیر.  علاوه بر این به دنبال سابقه ای از بیماری های خودایمنی در خانواده می باشند، زیرا بیماری های خودایمنی نقش مهمی در ریزش موها دارند.

آیا ریزش مو طبیعی است؟

آیا ریزش مو طبیعی است؟

همه زنان در طول یک روز تعدادی از موهای خود را از دست می دهند. به طور متوسط ​​زنان هر روز 100 مو را از دست می دهند؛ بعضی دیگر بیشتر و برخی نیز کمتر از دست می دهند.

اگر چند ماه بعد از یک رویداد استرس زا، به عنوان مثال مرگ در خانواده یا جراحی بزرگ، کمی بیشتر از موها بریزد، کاملا طبیعی است و معمولاً دوباره رشد می کنند.

همچنین افزایش ریزش مو در فصل زمستان (به علت اینکه پوست سر خشک است) یا ریزش مو به دلیل خاراندن و التهاب طبیعی است. این مشکل به راحتی می تواند با محصولاتی مانند Ducray Kertyol PSO Shampoo درمان شود. با بالا رفتن سن ممکن است بیشتر دچار ریزش مو بشوید.

چه زمانی ریزش موی طبیعی موجب نگرانی می شود؟

اگر بیش از 100 تار موی خود را در روز از دست بدهید یا تکه های بدون مو روی سرتان دیده اید، با متخصص پوست تماس بگیرید.

جلوگیری از ریزش مو 

اگر علت ریزش موی شما ژنتیکی است، همیشه قابل پیشگیری نیست. اما از برخی از انواع ریزش مو  برای مثال، آلوپسی کششی می توان جلوگیری کرد.

آلوپسی کششی بیشتر به دلیل نیروی کششی اتفاق می افتد. به عنوان مثال سفت بستن موها که باعث کشیده شدن ریشه مو می شود، به طور بالقوه قابل پیشگیری است. شما باید سعی کنید موهایتان را شل نگه دارید و از مدل های مو که باعث کشش مو برای مدت زمان طولانی می شود، اجتناب کنید.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل و کنترل سطح استرس می تواند ریزش مو را کاهش دهد. پزشکان  قطره های پوستی ضد آندروژن را برای افرادی که دارای استعداد ژنتیکی به حساسیت فولیکول هستند توصیه می کنند.

ویتامین برای رشد مو 

اگر به دلیل کمبود ویتامین دچار ریزش مو، هستید، ویتامین ها می توانند کمک کننده باشند. ما مصرف مکمل های غذایی و آهن، ویتامین D و روی را پیشنهاد می کنیم.

البته ویتامین ها یک درمان معجزه گر برای ریزش مو نیستند. مکمل های تغذیه ای می تواند بسیار مفید باشد اگر شما به علت کمبود تغذیه ای موی خود را از دست می دهید.

درمان قطعی ریزش مو

هنگامی که صحبت از درمان ریزش مو می آید، باید بگوییم که واقعا هیچ درمان قطعی برای ریزش مو وجود ندارد، اما شما برخی از گزینه ها را دارید.

درمان ریزش مو بسته به علت آن متفاوت است، اما ممکن است شامل استفاده از روگین OTC Rogaine، تزریق استروئیدی intralesional برای انواع خاصی از شرایط التهابی یا بیماری های خود ایمنی، داروهای خوراکی و درمان بیماری های زمینه ای باشد.

به طور خاص برای آلوپسی آندروژنیک درمان شامل ماینوکسیدیل، پلاسمای غنی از پلاکت و لیزر درمانی کم توان است.

در اکثر موارد، تلگوژن افلوویوم خود به خود برطرف می شود، بنابراین درمان ممکن است لازم نباشد. مگر اینکه علت قابل درمان آن شناسایی شود. مانند بیماری تیروئید یا کمبود تغذیه ای، و البته باید درمان شود. آلوپسی ها به علت بیماری های خود ایمنی معمولاً نیاز به درمان هایی دارند که می توانند واکنش ایمنی را تحریک کنند.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته شیوه های تزریقی قرار می گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می شوند. عصاره های گیاهی، ویتامین ها و آنزیم ها، داروها و هورمون ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می شوند.

کوکتل ها بسته به هدف درمان و مورد مصرف، از مواد مختلف تهیه ‌می‌شوند. امروزه مزوتراپی یکی از روش های درمانی و جوانسازی مشهور در جهان و به ویژه اروپا است.

مزوتراپی موی سر

دارو برای رشد مو | مزوتراپی موی سر

مزوتراپی موی سر تکنیکی است شبیه به پی آر پی که برای انجام آن از سوزن‌های خیلی ظریف استفاده می‌کنند. با استفاده از سوزن‌های ظریف پزشک ماده درمانی را به لایه میانی یا مزودرم پوست سر تزریق می‌کند. هدف از مزوتراپی موی سر این است که مشکلات اساسی پوست و موی سر برطرف شود.
با این روش، مزوتراپی مو، کلیه ویتامین های مورد نیاز مو جهت تقویت و رشد، به ریشه و فولیکول ها تزریق می شود. هیچ مولتی ویتامین و محلول خوردنی جایگزین این روش نمی گردد. چون در این روش مستقیما ویتامین ها به ریشه موها داده می شود.

حتی مولتی ویتامین ها نیز با توجه به جذب ویتامین ها توسط سایر ارگان ها، طی زمان کوتاهی نمی تواند موثر باشد و موهای ریخته شده را مجددا احیا نماید. مولتی ویتامین ها در طولانی مدت اثربخشی خواهند داشت. هیچ لوسیون و محلول موضعی قدرت و اثر بخشی راهکارهایی مانند هیر فیلر و مزوتراپی را ندارد.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی و دوز تزریق آن بستگی به شرایط فرد، نوع و کیفیت موهای فعلی و سطح ریزش موها دارد. به‌طور متوسط هر فرد معمولا به سه جلسه درمان نیاز دارد که فاصله جلسات با یکدیگر حدود ۱۵ روز است. البته در بعضی افراد ممکن است این جلسات تا ۲ یا حتی ۴ ماه طول بکشند تا فرد به تراکم دلخواه خود برسد. تحقیقات بالینی نشان داده‌اند که در بیشتر افراد بعد از ۸ هفته تراکم موها به‌طور واضحی افزایش پیدا کرده و ضخامت آن‌ها نیز در مقایسه با وضعیت قبل از درمان افزایش محسوسی داشته است. بنابراین تعداد جلسات متناسب با شرایط مو در هر فرد متفاوت می باشد.

هزینه مزوتراپی مو 

تعیین هزینه تزریق به برند مزو مو و میزان دوز مورد نیاز بستگی دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان به‌طورقطع مقدار آن را تعیین کرد. درهرحال لازم است که قبل از هر چیز با یک پزشک متخصص مشورت کنید و بعد از اطمینان از اینکه این روش برای شما مناسب است در خصوص هزینه‌های آن فکر کنید. البته که بعد از دیدن نتایج متوجه می‌شوید که پرداخت هزینه برای این روش درمانی کاملا به‌صرفه است.

بهترین برند مزوتراپی مو

بهترین برند مزوتراپی مو

اگر بخواهیم از میان تمامی مارک‌های موجود در بازار تنها یکی را انتخاب کنیم بهترین آن رویتاکر فرانسوی است که در مرکز تخصصی زیبایی ما نیز از همین مارک برای مزوتراپی مو استفاده می‌شود.

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

کوکتل مزوتراپی توسط سوزن های بسیار ریز به زیر پوست سر تزریق می‌شود و تا حدودی دردناک است. بسیاری از مراجعین به دلیل دردناک بودن آن و یا سردرد شدن جلسات خود را ادامه نمی دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی مزوتراپی مو با تکنیک بی حسی سر انجام می شود یعنی چند نقطه در پیشانی بی حس می شود تا تزریق ها را بدون درد تجربه کنید.

مزوتراپی مو سر یک تکنیک تخصصی محسوب میشود. بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. ما جزء معدود مراکزی هستیم که با تکنیک بدون درد تزریق مزو مو را انجام می دهیم.

عوارض مزوتراپی مو

اکثر موادی که در کوکتل مزوتراپی مو سر استفاده می شود از اجزای طبیعی و پپتیدهای سنتز شده با پایداری زیاد تشکیل شده اند. این فیلر حساسیت و آلرژی را گذرانده است و استفاده از آن ایمن و بی خطر است و تاکنون عوارض جدی و نگران کننده ای برای آن گزارش نشده است. البته امکان بروز عوارض بسیار سطحی مانند درد ناحیه تزریق، سوزش پوست و یا واکنش های آلرژی زا مانند قرمزی، تورم، خارش و کبودی وجود دارد که گذرا است و به زودی برطرف می شود.

کاشت مو درمان قطعی ریزش مو

تنها درمان قطعی برای افرادی که دیگر امیدی به رشد مجدد موهای خود ندارند، کاشت مو است که با روش های مختلفی انجام می شود و دائمی است.

مراقبتهای بعد از مزوتراپی مو 

مراقبتهای بعد از مزوتراپی مو 

  • حتی‌الامکان از خانه خارج نشوید و اگر مجبور به این کار هستید موهای خود را در برابر نور مستقیم خورشید بپوشانید.
  • ۲۴ ساعت بعد از تزریق موهایتان را نشویید و حمام نکنید.
  • از پوشیدن کلاه یا محکم بستن روسری خودداری کنید.
  • با اجازه پزشک از وسایلی مانند سشوار، اتو مو یا دیگر ابزارهای حالت‌دهنده مو استفاده کنید.
  • تا زمان تکمیل درمان رنگ کردن موها را به تعویق بیندازید.
  • برای توزیع یکنواخت فیلر در قسمت‌های مختلف، پوست سر را خیلی آرام ماساژ دهید.

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

مزوتراپی مو سر از روش هایی است که همواره مورد استقبال افراد زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. دلیل این امر می تواند نتایج مطلوب بدست آمده از این روش و تاثیر آن باشد.
مهم این است که شما از برندی استفاده کنید که با کیفیت و اصل و اورجینال باشد. این موضوع تا حد زیادی به کلینیکی که مراجعه می کنید، مرتبط است. برای دریافت بهترین نتیجه از مزوتراپی مو سر به پزشک متخصص که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارد مراجعه کنید.

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی مفتخر است که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و دستگاه های روز دنیا، بالاترین سطح سرویس در زمینه پوست و زیبایی را با حضور تیم کاملی از تکنسین ها، دستیارهای پزشک، پزشکان و متخصصین پوست ارائه می دهد. متخصصین این مجموعه تجربیات کاملی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان حوزه پوست و مو، جوانسازی پوست و زیبایی دارند.

ما به شما توصیه می‌کنیم حتماً با کارشناسان ما در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو واقع در خیابان شریعتی در ارتباط باشید تا به شما در رابطه با خدمات و داروهای باکیفیت استفاده شده در این مرکز توضیح بدهند.

منبع

ادیت: عزیزه جوهری

 

 

منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!