لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد | عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر بهترین روش از بین بردن مو است اما یک سوال در ذهن همه وجود دارد: آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ و یا عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر بهترین روش از بین بردن مو است اما یک سوال در ذهن همه وجود دارد: آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ و یا عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد

آیا لیزر ضرر دارد و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

 

لیزر موهای زائد یک جایگزین عالی برای اصلاح، اپیلاسیون و کندن موهای زائد است. لیزر موهای زائد از نواحی کوچک مانند زیر بغل گرفته تا نواحی بزرگ مانند کل کمر، انتخابی محبوب برای زنان و مردان، فارغ از نوع پوست، رنگ پوست یا رنگ مو به شمار می رود. با این حال، هنوز یک سوال در ذهن همه وجود دارد. آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ و یا عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

اگر نگرانی ‌در مورد خطرات وحشتناک لیزر مو مانع از بین بردن موهای زائدتان با لیزر است، این مطلب مختص شماست. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما اگر تمایلی به مطالعه ندارید، پاسخ مختصر و مفید این است: لیزر موهای زائد زمانی که توسط یک متخصص انجام شود بی خطر است.

 

لیزر چگونه کار می کند؟

ایا لیزر موهای زائد ضرر دارد نی نی سایت

برخلاف سایر روش های حذف موهای زائد، این روش شامل استفاده از فناوری نور لیزر است. لیزر با انتشار پالس های انرژی نور در ناحیه مورد نظر پوست عمل می کند و ریشه و فولیکول هر مو را از بین می برد. با از بین رفتن ریشه و فولیکول، مو نمی تواند دوباره رشد کند و این امکان حذف دائمی موهای بدن را فراهم می کند.

بیماران باید تحت یک سری درمان های لیزری قرار گیرند که در طول هفته ها و ماه ها پخش می شوند. این فاصله برای از بین بردن فولیکول های مو و دستیابی به حذف دائمی مو ضروری است. هر مو سه مرحله رشد را طی می کند و موهای ناحیه خاصی از بدن می توانند همزمان در مراحل مختلفی باشند.

فاصله بین درمان های لیزری بسیار مهم است. لیزر موهای زائد باید در مرحله رشد فعال انجام شود تا از رشد مجدد فولیکول های مو جلوگیری شود.

 

از دست ندهید!

ایا اشعه لیزر ضرر دارد | آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

عوارض لیزر موهای زائد نی نی سایت

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش های رفع موهای زائد موجود است. لیزر هیچ ضرری ندارد، اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. بسیاری از مردم می گویند احساسی که ایجاد می شود مانند ضربه یک کش لاستیکی روی پوست است.

درد لیزر بسیار کم است و اکثر کلینیک ها و تکنسین های دارای گواهی از روش های خنک کننده قبل و بعد از درمان استفاده می کنند. بی حس کردن پوست با استفاده از سیستم خنک کننده به میزان قابل توجهی درد را در حین و بعد از حذف موهای زائد کاهش می دهد.

 

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد و تبخال تناسلی

چند عارضه جانبی رایج در ارتباط با لیزر موهای زائد وجود دارد. به عنوان مثال، تجربه کمی ناراحتی، قرمزی و تورم در چند ساعت اول پس از درمان معمول است. برخی از بیماران نیز خارش جزئی را تجربه می کنند(1).

شما می توانید این عوارض جانبی رایج را به سادگی و با استفاده از آلوئه ورا برای تسکین و آرامش پوست درمان کنید، اما همچنین مهم است که این مسائل را پیچیده نکنید.

مطالب مرتبط:

(محتوای قابل کلیک)

عوارض لیزر موهای زائد واژن

عوارض لیزر موهای زائد مردان

عوارض لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای بیکینی

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

عوارض لیزر موهای زائد برای دختر

عوارض لیزر موهای زائد چانه

پس از درمان، از ورزش کردن و ورزش کردن خودداری کنید و حتما لباس های گشاد بپوشید تا در ناحیه تحت درمان عرق نکنید. همچنین بسیار مهم است که در 48 ساعت اول پس از جلسه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. این عوارض جانبی می تواند انواع پوست و قسمت های مختلف بدن از خط بیکینی گرفته تا لب بالایی را تحت تاثیر قرار دهد.

عوارض شدید و نادر لیزر مو

در موارد نادر، عوارض جانبی شدید ممکن است رخ دهد.

به عنوان مثال، اگر مراقبت های بعدی مناسب را انجام ندهید، ممکن است خطر بیشتری برای عفونت فولیکول مو داشته باشید و ممکن است اسکار تشکیل شود. احتمال ایجاد تاول و سوختگی نیز وجود دارد. این موارد تنها زمانی اتفاق می ‌افتد که نزد یک تکنسین بی ‌تجربه برای درمان ‌های لیزر موهای زائد خود مراجعه کنید(2).

هنگامی که افراد اقدام به لیزر موهای زائد با لیزر خانگی و بدون حضور تکنسین لیزر موهای زائد می کنند، آسیب های زیادی رخ می دهد. یک متخصص معتبر که بخوبی می داند چگونه لیزر را به درستی کار کند، روی پوست شما سوختگی یا تاول ایجاد نمی کند.

همچنین محافظت از چشمانتان ضروری است، به خصوص زمانی که لیزر موهای زائد روی صورت یا نزدیک صورت انجام می شود. اطمینان حاصل کنید که تکنسین شما قبل از لیزر درمانی از چشمان شما محافظت می کند. آسیب چشم می تواند یکی از بدترین عوارض لیزر موهای زائد باشد. پالس های نور ساطع شده توسط لیزر می تواند به چشم هایی که با عینک محافظ محافظت نشده اند آسیب جدی وارد کند.

 

شایعات رایج در مورد لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

دو شایعه رایج در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد که کاملاً نادرست هستند. متأسفانه، هنوز افرادی وجود دارد که ممکن است افراد به شما بگویند:

  1. لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود. (غلط)

این جمله کاملا نادرست است. لیزر موهای زائد باعث سرطان نمی شود. بله، لیزر مقدار کمی اشعه ساطع می کند، اما این اشعه به اندازه ای نیست که آسیبی به پوست وارد کند. تنها آسیبی که لیزر وارد می کند به ریشه و فولیکول مو است تا از رشد بیشتر موها جلوگیری کند.

  1. لیزر موهای زائد می تواند باعث نازایی و ناباروری شود. (غلط)

لیزر موهای زائد باعث ناباروری نمی شود. مطلقاً هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد فناوری لیزر می تواند باعث ناباروری یا عقیم شدن شما شود.

 

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد | آیا لیزر موهای زائد برای همه بی خطر است؟

ایا اشعه لیزر ضرر دارد

این روش بی خطر است، اما همیشه باید قبل از لیزر موهای زائد با یک تکنسین لیزر حرفه ای یا متخصص پوست مشورت کنید.

برخی از بیماران، مانند بیماران دیابتی، ممکن است در طول درمان با لیزر در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند. بیماران دیابتی دیرتر بهبود می یابند و این می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. در برخی موارد، تکنسین شما ممکن است بخواهد ابتدا تکه کوچکی از پوست را آزمایش کند تا ببیند چگونه به درمان واکنش نشان می‌ دهید.

زنان باردار و مادران شیرده نیز باید از لیزر موهای زائد خودداری کنند. تحقیقات کافی برای تعیین اینکه از بین بردن موهای زائد با لیزر چه تأثیری بر جنین یا نوزاد شیرخوار دارد، وجود ندارد. برای ایمن بودن، احتیاط کنید و صبر کنید تا دوران بارداری یا شیردهی به پایان برسد سپس درمان خود را شروع کنید.

 

لیزر موهای زائد چقدر ایمن است؟

از بین بردن موهای زائد صورت برای همیشه

لیزر موهای زائد کاملا بی خطر است و یکی از بهترین راه ‌ها برای جلوگیری از رشد مجدد موهای زائد است – اما تنها تحت یک شرط:

شما باید روش حذف موهای زائد را نزد یک تکنسین لیزر موهای زائد تایید شده در یک مرکز معتبر دارای کارکنان متخصص پوست انجام دهید.

قبل از اینکه برای رزرو قرار ملاقات در یک سالن آرایش محلی عجله کنید، مطمئن شوید که آنها متخصصان مراقبت بهداشتی دارای مجوز و واجد شرایط را در مجموعه خود دارند.

بسته به محل زندگی شما، ممکن است متوجه شوید که قوانین و دستورالعمل های سختگیرانه ای وجود دارد که چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند لیزر درمانی را انجام دهد.

سازمان غذا و دارو، لیزر موهای زائد را تایید کرده است، اما اگر تکنسین شما نتواند با خیال راحت عمل کند، این تاییدیه عملا بی اهمیت خواهد بود.

 

نتیجه گیری

از بین بردن موهای زائد در یک روز

نکته اصلی این است: لیزر موهای زائد برای اکثر افراد بی خطر است – اما تنها زمانی که توسط یک متخصص مجاز و دارای گواهی انجام شود.

انتخاب فرد نامناسب برای انجام عمل می تواند شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد و عوارض جانبی پایداری مانند تاول زدن و سوختگی برای شما به همراه داشته باشد.

هنگامی که توسط یک تکنسین لیزر موهای زائد واجد شرایط انجام شود، این روش بی خطر است. باعث سرطان نمی شود و باعث عقیم شدن یا ناباروری شما نمی شود. اگر روش حذف موهای زائد به درستی انجام شود، عوارض جانبی بسیار کم خواهد داشت. فولیکول ‌ها و ریشه‌ های موی هدف تنها مناطقی هستند که تحت تأثیر قرار می‌ گیرند.

آیا هنوز نگران درد هستید؟ جای نگرانی وجود ندارد، زیرا لیزر موهای زائد یکی از ایمن ‌ترین راه‌ هایی است که توسط آن می‌ توانید به کاهش موهای زائد و حذف دائمی موهای زائد دست پیدا کنید. شما می توانید کمی ناراحتی در طول درمان با لیزر و همچنین مقداری تورم و قرمزی برای چند ساعت پس از عمل انتظار داشته باشید.

با این حال، هنگامی که عوارض جانبی روش حذف موهای زائد فروکش کرد، می ‌توانید از یک پوست صاف و بدون مو لذت ببرید و دیگر هرگز برای اپیلاسیون یا کندن موهای ناخواسته اقدام نخواهید کرد!

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران | مرکز لیزر اسکلپیون در تهران

اگر بخواهیم یک مرکز لیزر خوب با تمام ویژگی های مثبت را به شما معرفی کنیم که در کنار کارکنان متخصص و خدمات عالی، هزینه های مقرون به صرفه و مناسبی نیز ارائه می دهند، با قطعیت مرکز لیزر موهای زائد شریعتی-قلهک که تنها مرکز لیزر و نماینده رسمی مدیواستار تهران است را نام ببریم. این مرکز لیزر در خیابان شریعتی تهران کلیه خدمات لیزر موهای زائد را توسط دستگاه لیزر مدیواستار  انجام می دهد. این دستگاه، جزء بهترین، جدیدترین و بدون درد ترین دستگاه لیزر در تهران می باشد.

جهت تماس با این مرکز لطفا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: laserallclinic

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!