آیا کاشت مو درمان دائمی برای ریزش موها است؟ بهترین مرکز کاشت مو

آیا کاشت مو یک درمان خوب برای ریزش مو است؟

کاشت مو یک درمان زیبایی است که شامل برداشتن موها از قسمت خاصی از پوست سر به نام “سایت اهدا کننده” و پیوند آنها با یک قسمت دیگر از پوست سر به نام سایت دریافت کننده است.

آیا کاشت مو درمان دائمی برای ریزش موها است؟ بهترین مرکز کاشت مو

آیا کاشت مو درمان دائمی برای ریزش موها است؟ بهترین مرکز کاشت مو

بیشتر مردم وقتی کلمات “کاشت مو” را می شنوند ، یک تصویر مشخصی به ذهن خود راه می دهند.  “موهای غیر طبیعی” .

اما اینطور نیست.  موهایی که کاشته می شوند کاملاً طبیعی و موهای خود شما هستند.  نتیجه این روش زیبایی ، یک خط موی طبیعی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

امروزه پیشرفت های تکنولوژی کاشت مو باعث می شود که ضخامت موها حفظ شود و شما صاحب یک خط موی طبیعی بشوید.

با این حال ، پیوند مو معجزه نمی کند و عوارضی دارد که شما باید از آن آگاه باشید.

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که پیوند مو به روش مدرن چگونه انجام می شود و چگونه از این درمان برای پر کردن خط مو استفاده کرده و اثرات طاسی الگوی مردانه را معکوس کرد. ما همچنین در مورد اثرات پیوند مو با شما صحبت می کنیم.

اگر شما تصمیم دارید پیوند مو انجام دهید ، اطلاعات زیر می تواند به شما در تصمیم گیری دقیق تر و مطمئن تر به شما کمک  کند.

 

کاشت مو چگونه انجام می شود؟   

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

کاشت مو یک درمان زیبایی است که شامل برداشتن موها از قسمت خاصی از پوست سر به نام “سایت اهدا کننده” و پیوند آنها با یک قسمت دیگر از پوست سر به نام سایت دریافت کننده است.

علت اینکه پیوند مو مؤثر واقع می شود این است که فقط بخشی از موها تحت تأثیر  DHTقرار دارند که هورمون اولیه ای است که سبب طاسی می شود.  با جابجایی موهای مقاوم در برابر DHT از پشت و دو طرف سر به جلو ، جراح پیوند مو می تواند موهای ضخیم تر و پر حجمی تری را به مناطق خالی و کم پشت منتقل کند.

در اصل ، پیوند مو با استفاده از ایجاد حفره هایی انجام می شود که گرافت ها در آن ها کاشته می شوند.

در گذشته که از کاشت مو برای پر کردن خط موی دائمی استفاده می شد ،  این واقعیت که پیوند مو به علت فاصله بین گرافت ها خیلی پر حجم به نظر نمی رسید ، چندان خوشایند نبود.

امروزه پیوند مو بسیار پیچیده است. جراحان می توانند موها را با استفاده از روش FUE یا FUT برداشت کنند و آنها را در گروه های یک تا سه تایی قرار دهند.  به طوری که موها طبیعی به نظر برسند.

از دیدگاه زیبایی شناسی پیوند مو که توسط یک جراح با تجربه انجام می شود ، درست مانند یک خط موی طبیعی احساس می شود.

 

تفاوت استخراج واحد فولیکولار (FUE) و پیوند واحد فولیكولار (FUT)چیست؟

استخراج واحد فولیکولار (FUE) و پیوند واحد فولیكولار (FUT) دو روش اصلی درمان برای برداشتن فولیکول های مو و کاشت مو است.  هر دو روش نتیجه مشابهی را ایجاد می کند و فقط چند تفاوت با هم دارند.درمان

استخراج واحد فولیکولار (FUE) شامل استخراج “واحد” های کوچک یک تا چهار تای مو از پوست سر با استفاده از یک دستگاه پزشکی است. سپس این موها در بالای سر پیوند داده می شود تا ریشه مو را بازسازی کند یا ضخامت بیشتری تولید کند.

 

مزیت استخراج واحد فولیکولار(FUE)  

مزیت استخراج واحد فولیکولار(FUE)  این است که اسکار بزرگ تولید نمی کند. در عوض صدها زخم کوچک ایجاد می کند که پس از بهبودی بسیار کمتر قابل مشاهده است.درمان

 

روش پیوند واحد فولیكولار (FUT)

روش پیوند واحد فولیكولار (FUT)شامل حذف یک نوار مو از پوست پشت سر است. موهای این نوار در گروه های 1 تا 4 تایی استخراج می شوند. پس از استخراج فولیکول های مو، جراح می تواند موها را بر روی منطقه مورد نظر پوست منتقل کند تا مناطق خالی یا تاج سر را پر کند.

 

مزیت پیوند واحد فولیكولار (FUT)

مزیت پیوند واحد فولیكولارFUT) ) این است که موهای پیوند شده میزان موفقیت کمی بالاتر از موهای پیوند شده با استفاده از روش FUE دارند. با این حال ، ضعف FUT این است که یک زخم بزرگ در پشت سر ایجاد می کند که با موهای کوتاه یا تراشیده شده قابل مشاهده است.  به ویژه برای افرادی که موهای روشن و بلوند دارند  که ممکن است نتوانند جای بخیه ها را که به صورت یک خط در پشت سر است بپوشانند.

به غیر از درنظر گرفتن جای زخم ها که نباید قابل مشاهده باشد ، اگر موهای پشت سر تیره و ضخیم باشد ، هر دو روش زیبایی نتیجه های مشابهی را در ناحیه خط مو و منطقه تاج ایجاد می کنند.درمان

 

آیا کاشت مو یک راه حل خوب برای ریزش مو است؟

آیا کاشت مو یک راه حل خوب برای ریزش مو است؟

اگر خط موهای تان عقب رفته و یا ریزش مو دارید و می خواهید در این مورد کاری بکنید ، پیوند مو می تواند ایده خوبی باشد.

پیوند مو هنگامی که توسط یک جراح با تجربه و ماهر انجام می شود ، می تواند موهای شما را بازگرداند و حجم و ضخامت آن مانند گذشته باشد.درمان

با این حال  پیوند مو یک درمان معجزه گر نیست و ممکن است لزوماً  درمانی قطعی برای طاسی نباشد.   مهم است که شما انتظارات واقع بینانه در مورد این روش داشته باشید.درمان

قبل از اینکه پیوند مو را در نظر بگیرید ، باید از موارد زیر اطلاع داشته باشید :

اگر موهای شما ژنتیکی به  دی هیدروتستسترون DHT  حساس باشند ، ممکن است پس از پیوند مو ریزش مو همچنان ادامه داشته باشد.  به این صورت که موهای اطراف مناطق پیوند نازک می شود ، در حالی که موهایی که پیوند شده ضخیم و سالم است.

 

روش های جلوگیری از ریزش مو

5 تا ویتامین برای رشروش های جلوگیری از ریزش مو

به همین دلیل است که بیشتر جراحان کاشت مو توصیه می کنند برای به حداقل رساندن میزان ریزش مو بعد از کاشت از فیناستراید و یا مینوکسیدیل و دیگر درمان های جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

تمام تکنیک های پیوند مو از جمله  FUE و FUT ، زخم ایجاد می کنند.  تنها تفاوت زخم های این دو روش اندازه و شکل اسکار آن است.  FUT یک اسکار بزرگ تولید می کند ، در حالی که FUE صدها زخم کوچک در پوست پشت سر ایجاد می کند.  درمان

اگر موهای تیره و ضخیم در پشت سر خود داشته باشید ، ممکن است اسکار بعد از کاشت مو  اصلاً قابل دیدن نباشد.  با این حال در نظر داشته باشید که اگر تصمیم بگیرید که در آینده موهای سر خود را بتراشید ، جای بخیه ها قابل مشاهد خواهد بود.   درمان

 

انتخاب جراح برای کاشت مو

یک عامل کلیدی در تعیین اینکه موها پس از کاشت چگونه به نظر می رسند ، سطح مهارت و تجربه جراح است.  اگر یک جراح خوب انتخاب کنید ، احتمال اینکه موهای طبیعی و زیبایی داشته باشید خیلی بیشتر است.  درمان

همانند تمام رویه های زیبایی ، بهترین انتخاب جراح متخصص ترمیم مو به جای یک جراح پلاستیک عمومی که طیف گسترده ای از روش های مختلف را انتخاب می کند ، بهتر است.

پیوند مو باعث رشد موهای جدید نمی شود.  کاشت مو درمان دائمی شامل انتقال موهای خود شما به محل جدید است. اگر پیش از این بیشتر موهای تان ریخته دیگر با کاشت مو هم  نمی توانید به وضعیت قبلی خود برگردید.

با این حال کاشت مو برای اکثر مردان  می تواند بهبود قابل توجهی در ظاهر موها بوجود بیاورد.  فقط انتظار غیرواقعی نداشته باشید.  درمان

 

آیا می خواهید کاشت مو انجام دهید؟  

 آیا می خواهید کاشت مو انجام دهید؟

پیوند مو یک تصمیم مهمی است که نیاز به تحقیق و صبر دارد. همانند تمام روش های پزشکی ، مهم است که قبل از اینکه تصمیم گیری کنید از اثرات ، هزینه ها و محدودیت ها اطلاع داشته باشید.

اگر ریزش موی شما زیاد نباشد و سایت موی اهدا کننده خوبی داشته باشید ،  پیوند مو می تواند به شما کمک کند ظاهر خود را بهبود ببخشید و ظاهرتان چندین سال جوان تر می شود.

فقط به یاد داشته باشید که  پیوند مو باعث جلوگیری از ریزش مو نمی شود. بعد از این روش شما هنوز هم باید یک روش پیشگیرانه برای حفاظت از موهای خود انجام دهید.

 

پیشگیری از ریزش مو

با در نظر گرفتن روش پیشگیری از ریزش مو و با استفاده از درمان هایی مانند فیناستراید ، مینوکسیدیل و سایر محصولات پیشگیری از ریزش مو در شروع ریزش موها ، می توانید بیشتر موهای خود را حفظ کرده و از نیاز به پیوند مو جلوگیری کنید.  در این صورت می توانید پول هایی را که برای کاشت مو باید هزینه کنید ، پس انداز کنید.

اگر تصمیم دارید کاشت مو انجام دهید سایر مقالات سایت ما را مطالعه کنید و با انواع روش های کاشت مو و همچنین جلوگیری از ریزش مو آشنا شوید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!