اشتباهاتی که ممکن است هنگام جراحی کاشت مو اتفاق بیفتد | کاشت موی ناموفق

انتخاب جراح مناسب برای پیوند مو می تواند دشوار باشد

بسیاری از کلینیک های نامعتبر دنبال مشتری هایی هستند که اطلاعات زیادی در این مورد ندارند و عجله دارند که هر چه زودتر کارشان انجام شود.  متأسفانه این کلینیک ها تبلیغات شان بهتر از کارشان است.

پیوند واحد فولیکولار (FUT) در کلینیک

اشتباهاتی که ممکن است هنگام جراحی کاشت مو اتفاق بیفتد | کاشت موی ناموفق

اشتباهاتی که ممکن است هنگام جراحی کاشت مو اتفاق بیفتد | کاشت موی ناموفق

اشتباهاتی که ممکن است هنگام جراحی کاشت مو اتفاق بیفتد ! بعضی آدم ها نسبت به جراحی کاشت مو زیادی خوش بین هستند و بعضی ها هم برعکس هیچ نظر خوبی نسبت به جراحی کاشت مو ندارند.

اما شما اگر می خواهید مو بکارید ، بهتر است واقع بینانه به این قضیه نگاه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داشتن اطلاعات کافی از روش کاشت و پیوند مو و انواع آن می تواند به شما کمک کند تا از تصمیم گیری اشتباه خودداری کنید و از نتیجه عمل خود احساس رضایت طولانی مدت داشته باشید.

هر چند که به نظر می رسد کاشت مو خیلی خوب باشد اما خیلی ها تمایلی به این کار نشان نمی دهند.   برخی هم شاید انتظارات خود را نادیده بگیرند.  در این مقاله ما در مورد اشتباهاتی که ممکن است هنگام جراحی کاشت مو اتفاق بیفتد با شما صحبت می کنیم.

 

اشتباهاتی که هنگام کاشت مو ممکن است اتفاق بیفتد

اگر شما علاقه مند هستید که موهای خود را ترمیم  کنید ، اما احساس خوبی نسبت به پیوند مو ندارید ، مشاوره با یک جراح می تواند به شما کمک کند.  درست برعکس اگر مایلید که جراحی کاشت مو انجام بدهید ، بهتر است قبل از تصمیم گیری قطعی در مورد اشتباهاتی که ممکن است اتفاق بیفتد ، با پزشک خود مشورت کنید.

خیلی از افرادی که موهای سرشان ریخته ، جراحی ترمیم مو انجام می دهند.  در این روش بسیار ساده ، فولیکول ها از یک منطقه سر به منطقه دیگر منتقل می شوند.  اگر بخواهیم ساده برخورد کنیم ، باید فکر کنیم که همه پزشکان این روش را به طور یکسان انجام می دهند ، و همه هم موفق می شوند.

اگرچه جراحان عموماً به دو گروه تقسیم می شوند. یکی متخصصانی که کاشت مو را به روش  استخراج واحد فولیکولار انجام می دهند و متخصصانی که به روش نواری عمل می کنند.

این دو روش اما در نحوه انجام برخی از جنبه های خاص و کلی پیوند مو بسیار متفاوتند. بنابراین ، اشتباهاتی در هنگام  پیوند مو می تواند رخ دهد.

 

اشتباهاتی که در کاشت مو بیشتر رایج هستند

اشتباهاتی که در کاشت مو بیشتر رایج هستند

در اینجا برخی از اشتباهاتی که از طرف پزشکان بیشتر رایج هستند :

 

اشتباه اول :  انتخاب فولیکول های غلط  

برخی از فولیکول های مو به طور قابل توجهی تحت تأثیر دی هیدروتستسترونDHT  قرار گرفته اند. و  در حال حاضر این فولیکول ها روند خود را برای کوچک شدن آغاز کرده اند.  این فولیکول ها انتخاب مناسبی برای تولید نتایج بلند مدت به نظر نمی رسند.

 

اشتباه دوم : قرار گرفتن فولیکول ها در معرض هوا  

علت اصلی مرگ فولیکول های استخراج شده قرار گرفتن بیش از حد در معرض هوا است ، که منجر به خشک شدن آنها می شود.  پزشکان باید تیم خود را طوری هماهنگ کنند تا از این موضوع جلوگیری شود.

همچنین باید از روش هایی که از دستگاه های مکش هوا بجای ابزار جراحی برای FUE استفاده می کنند ، اجتناب شود.

 

اشتباه سوم : ترومای مکانیکی

کشیدن ، تکان دادن و سوراخ کردن می تواند منجر به آسیب گرافت ها شود. مهم است که به یاد داشته باشید که فولیکول های مو بسیار کوچک هستند و خیلی هم آسیب پذیر می باشند.

 

اشتباه چهارم : شرایط ذخیره سازی نامناسب  

هنگامی که فولیکول های مو از یک قسمت سر برداشته می شوند ، باید آنها را به طور مناسب در یک محفظه ی سرد نگهداری کنید.  بالا بودن دما و گرم شدن آنها را از بین می برد.

 

اشتباه پنجم : کاشت های ضعیف

هر پزشک در چگونگی ایجاد شکاف برای قرار دادن گرافت ها باید دقت زیادی بکند.  برای اینکه موها خیلی طبیعی رشد کنند.  اگر زاویه کاشت گرافت ها نامناسب باشد ، موهایی که رشد می کنند غیر طبیعی به نظر می رسند.

 

انتخاب جراح مناسب برای پیوند مو

انتخاب جراح مناسب برای پیوند مو می تواند دشوار باشد. زیرا تنوع زیادی در روش ها و خدماتی که توسط جراحان ارائه می شود ، وجود دارد.  بنابراین ، مهم تر از همه این است که میزان موفقیت آمیز بودن کاشت موی جراحان را با هم مقایسه کنید.

حتی ممکن است لازم باشد ده نمونه متفاوت از نتایج بیماران چندین پزشک را ببینید تا یک جراح خوب را انتخاب کنید.

هر روز ما تبلیغات مربوط به لوسیون ها، شامپوها و سایر درمان های ریزش مو را می بینیم ، اما اکثر درمان های تبلیغ شده هیچ کاری انجام نمی دهند و بی نتیجه هستند.  بسیاری از افرادی که موهای شان ریخته به دنبال یک راه حل می گردند.

 

برخی از اشتباهاتی که از طرف بیماران بیشتر رایج هستند :

اشتباه اول : عجله کردن برای جراحی پیوند مو

بدون شک یکی از اشتباهاتی که بیماران انجام می دهند این است که بدون تحقیق و داشتن اطلاعات کافی جراحی پیوند مو را انجام می دهد.  این مسئله زمانی اتفاق می افتد که بیمار جوان و کم صبر باشد.

بسیاری از کلینیک های نامعتبر دنبال مشتری هایی هستند که اطلاعات زیادی در این مورد ندارند و عجله دارند که هر چه زودتر کارشان انجام شود.  متأسفانه این کلینیک ها تبلیغات شان بهتر از کارشان است.

در روش کاشت مو جراح باید به همه جوانب توجه کند.  مهم ترین نکته این است که سایت اهدا کننده باید دارای فولیکول های قوی باشد و بیمار باید صبور باشد.  چون نتیجه کاشت مو بعد از 6 ماه تا یک سال قابل دیدن است.

متأسفانه این چیزی نیست که بسیاری از جوانان مایل به شنیدنش هستند.  اما در بلند مدت این روش دائمی  برای آنها بهترین است.

علاوه بر این بیماران باید در انتخاب جراح و کلینیک خیلی دقت کنند.  و قبل از جراحی با جراح جلسه مشاوره داشته باشند.

 

اشتباه شماره دو : عدم رعایت جدول زمانی رشد مو

بسیاری از بیماران پیوند مو درک نمی کنند که بازسازی موها یک فرآیند است که نیاز به کمی صبر و تحمل دارد.  به طور کلی اکثر بیماران رشد موها را تا 3 الی 4 ماه پس از عمل جراحی مشاهده نمی کنند و حتی پس از این مدت هم  رشد موها کم است و تفاوت قابل ملاحظه ای دیده نمی شود.

در بعضی موارد ، ممکن است تا ماه پنجم و ششم بیمار رشد قابل توجهی را نببیند.   مهم است که بدانیم نتیجه کاشت مو در همه بیماران یکسان نیست.  پس از 12 ماه موهای اکثر بیماران رشد کرده اند.

اما در برخی از بیماران رشد موهای جدید ممکن است تا 18 ماه ادامه داشته باشد. علاوه بر این ، فولیکول های مو حدود 18 ماه پس از جراحی به قطر معمول خود می رسد و شفت موها بالغ می شوند.

برای اطلاع بیشتر از عوارض کاشت مو این مقاله را مطالعه کنید.

میزان موفقیت پیوند مو چقدر است؟

پیوند مو از سایر روش های درمان ریزش مو مؤثرتر است.   اما عوامل متعددی باید در میزان موفقیت پیوند مو در نظر گرفته شوند.   در حدود 10 تا 80 درصد از موهای پیوند شده به طور کامل در حدود 3 تا 4 ماه بعد رشد می کنند. آنها درست مانند موهای معمولی شما هستند.

 

آیا موهای کاشته شده می تواند از بین برود؟

اکثر مردم قادر به بازگشت به کار 2 تا 5 روز پس از عمل هستند. در عرض 2 تا 3 هفته بعد از عمل، موهای پیوند شده از بین می رود ، اما باید چند ماه پس از آن رشد موهای جدید را مشاهده کنید. بیشتر افراد 60 تا 70 درصد رشد مو پس از 6 تا 9 ماه را مشاهده می کنند.

 

آیا کاشت مو دائمی است؟

آیا کاشت مو دائمی است؟ بله در واقع  دلیل اصلی جراحی کاشت مو این است که مؤثرترین گزینه برای بازیابی موهای شما است. … این موهای پیوند خورده نسبت هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) –   که باعث ریزش مو است مقاوم هستند و کاشت مو به روش دائمی است.

 

آیا پیوند مو خطرناک است؟

پیوند مو به طور کلی یک عمل بدون خطر است ، اما ممکن است عوارضی پیش بیاید که در اغلب موارد قابل کنترل است.

این خطرات شامل عفونت ، خونریزی و گاهی زخم می باشد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

وبسایت مرکز برکه : www.tehranskin.com

اینستاگرام مرکز برکه : berkelyzerr 

هزینه تزریق بوتاکس و ژل در مرکز برکه

رفع چین و چروک صورت با تزریق ژل و بوتاکس در مرکز برکه

 

منبع لینک منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!