کاشت ابرو | کاشت دائمی ابرو | بهترین دکتر کاشت مو را انتخاب کنید!

کاشت ابرو شبیه پیوند مو است که بر روی پوست سر انجام می شود و روشی دائمی است

زمانی که موی مشتری تابدار و یا فر است ، خیلی مهم است که کات ابرو به صورتی کاشت شود که انحنای شفت مو به تاب طبیعی موهای ابرو منجر شود.

کاشت ابرو | کاشت دائمی ابرو | بهترین دکتر کاشت مو را انتخاب کنید!

کاشت ابرو | کاشت دائمی ابرو | بهترین دکتر کاشت مو را انتخاب کنید!                                                                    کاشت ابرو

ابروها عضو خاص صورت هستند که در زیبایی چهره خیلی تأثیر دارند.  حتی شاید تأثیر زیبایی ابروها بر روی صورت بیشتر از موهای سر باشد.   چون ابروها روی صورت هستند و باعث می شوند که چشم ها که مهم ترین عضو صورت هستند ، بهتر دیده شوند.

برخلاف ریزش موهای سر که عادی است و در خیلی از مردم دیده می شود ، ریزش ابروها معمولاً غیر معمول است.  و چون از دست دادن ابروها یک فرایند طبیعی نیست ، بنابراین از لحاظ زیبایی هم قابل قبول نیست.

ابروها ممکن است به دلایلی نظیر بیماری تیروئید و سایر بیماری های سیستماتیک ، آلوپسی آره آتا ، سوختگی ، خال کوبی ، عفونت ، برداشتن زیاد ، عدم توانایی مادرزادی برای رشد ابروها و تمایل ژنتیکی برای نازک شدن یا از بین رفتن ابروها در طول زمان دچار ریزش بشوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کاشت ابرو شبیه روش های پیوند مو است که بر روی پوست سر انجام می شود و روشی دائمی است.   با این حال ، به دلیل اینکه ابروها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند ، تکنیک پیوند ابرو با روش های کاشت مو متفاوت است.

 

آناتومی ابرو  

آناتومی ابرو

آناتومی ابرو به صورتی است که جهت موهای ابرو به طور چشمگیری در قسمت های مختلف تغییر می کند. در قسمتی از ابرو که نزدیک بینی است یا همان تاج ابرو ، موها رو به بالا هستند.   بعد از حدود یک سانتیمتر موهای ابرو حالت کمی خوابیده به سمت بالا و پایین پیدا می کنند.  موهای قسمت انتهایی ابرو هم معمولاً رو به پایین رشد می کنند.   این الگوی رشد متقاطع  باعث می شود که موها در وسط ابرو به هم نزدیک شوند و شکل ظاهری طبیعی  آنها در وسط ابرو افقی دیده شود.

دومین ویژگی متمایز موی ابرو این است که موهای ابرو از فولیکول ها با یک زاویه بسیار تند ظاهر می شوند. و در نتیجه موهای ابرو روی پوست به حالت خوابیده دیده می شوند. (در مقایسه با موی سر که   زاویه بین مو و پوست سر 45 درجه است.)

سومین ویژگی مهم ابرو این است که از هر فولیکول به جای یک گروه 1 – 4 تایی مو فقط یک تار مو رشد می کند.

چهارمین تفاوت موهای ابرو با موهای سر این است که چرخه رشد موهای ابرو خیلی کوتاه است.   یعنی  که موهای ابرو در مرحله آناژن رشد می کنند. فقط حدود 4 ماه قبل از اینکه به مرحله استراحت (Telogen)  وارد شوند و از بین برود.  در مقابل مرحله رشد موهای سر می تواند 3 تا 7 سال طول بکشد و عمر موی سر بیشتر است.

 

تکنیک های کاشت ابرو

تکنیک های کاشت ابرو

مهم ترین نکته در تکنیک کاشت ابرو این است که جهت موهای طبیعی ابرو را باید رعایت کرد.  این باعث می شود تغییرات بسیار ظریفی در زاویه ایجاد کنید تا حالت طبیعی موی ابرو حفظ شود.

مهم تر از همه، سایت های گیرنده برای موها باید با یک سوزن بسیار دقیق ایجاد شوند.   به طوری که موها به معنای واقعی کلمه نزدیک به سطح پوست قرار بگیرند. زیرا این امر باعث می شود که موها در هنگام رشد هم خیلی به سطح پوست نزدیک باشند.

یکی دیگر از بخش های مهم کاشت ابرو این است که تنها فولیکول های موی خود فرد باید  مورد استفاده قرار گیرد.  از آنجایی که پوست سر به طور طبیعی شامل گرافت های1 تا 4  تایی فولیکول مو است ، موهای گرفته شده از این ناحیه باید با استفاده از یک میکروسکوپ به گرافت های 1 دانه ای تقسیم شوند.  کاشت ابرو در واقع پیوند واحد فولیکولار نیست ، بلکه یک شکل بازسازی شده از میکروگرافت است.

کاشت ابرو به دلیل اینکه به صورت یک دانه ای انجام می شود و زاویه کاشت مو با پوست خیلی اندک است ، کار بسیار دقیقی است و پزشکی که این کار را انجام می دهد باید  از مهارت و تجربه قابل توجهی برخوردار باشد.

علاوه بر این ، زمانی که موی مشتری تابدار و یا فر است ، خیلی مهم است که مو به صورتی کاشت شود که انحنای شفت مو به تاب طبیعی موهای ابرو منجر شود.

 

نکات مهم برای کاشت ابرو

  • از موها به صورت تک تک در پیوند ابرو استفاده کنید نه از گرافت های شامل چند مو.
  • موها باید طوری قرار داده شوند که تاب طبيعی خود را حفظ کنند.
  • مو باید به صورتی کاشته شود که خواب آن طبیعی باشد و زاویه کاشت بسیار نزدیک به سطح پوست قرار بگیرد.
  • گرافت ها باید در جهت طبیعی رشد مو در قسمت های مختلف ابرو کاشته شوند. یعنی موهای تاج ابرو به سمت بالا و موهای میان ابرو کمی به سمت پایین و انتهای ابرو را رو به پایین کاشت کنند.

 

نتایج زیبایی کاشت ابرو

نتایج زیبایی کاشت ابرو

اگر چه کاشت موهای ابرو یک روش بی نظیر و با هدف زیبایی است ، اما قبل از انجام این پروسه بعضی چیزها باید در نظر گرفته شود. همانطور که در پیوند مو در پوست سر، موها رشد می کنند ، موهای ابروها هم بعد از پیوند رشد می کنند و بنابراین باید گاهی کوتاه و مرتب بشوند.  کوتاه کردن ابروها باعث می شود که پرپشت تر به نظر برسند.

در دوره بهبودی تمام زخم ها بسته می شوند.  وقتی سایت های دریافت کننده مو بسته می شوند ، ممکن است موهای کاشته شده کمی تغییر جهت بدهند.  از حالت صاف خود درآمده و کمی رو به بالا باشند.

در مقایسه با پیوند مو که موهای اهداکننده از قسمت دیگری از پوست سر برداشته شده و به طور کامل با سایر موهای فرد مطابقت دارد ، در پیوند ابرو، مو از قسمت دیگری از بدن گرفته می شود و به همین دلیل سرعت رشد و ظاهر آن با موهای واقعی ابرو متفاوت است.   اما با گذشت مدتی ، موهای پیوند شده در ابرو به آرامی از الگوی رشد و ویژگی های موهای موجود ابروی شما پیروی می کنند. بعضی وقت ها ممکن است موها هرگز کاملاً با هم مطابقت ندهند.

نتیجه کاشت ابرو پس از یک سال کاملاً قابل مشاهده است.   در آن زمان در صورت لزوم می توانید بار دیگر پیوند ابرو را انجام بدهید.  در این فاصله ، می توانید ابروها را به شکل مورد نظرتان دربیاورید.

 

مراحل کاشت ابرو    

  • آماده سازی سایت اهدا کننده : از موهایی استفاده کنید که 2 تا 3 میلیمتر بلندی داشته باشند تا بتوان آنها را با انحنای موهای موجود ابرو مطابقت داد.
  • کاشت مو در منطقه دریافت کننده به یکی از دو روش FUT یا FUE : برداشتن مو از ناحیه ای که موهای آن دقیقاً با ضخامت و بافت موهای ابرو مطابقت دارد

اگر موی ابرو ضخیم است – برداشت از ناحیه اهدا کننده در پشت سر

ابرو نازک است – برداشت از موهای سر در قسمت پشت گوش

  • جداسازی موها : هر واحدهای فولیکولی را به 1 تار مو تقسیم کنید.
  • ایجاد سایت دریافت کننده : زاویه قرار دادن موها را تا حد ممکن رعایت کنید. موها تا جایی که ممکن است به سطح پوست نزدیک و صاف باشند.
  • کاشت گرافت ها : هر تار مو را با توجه به تاب مو در محل قرار دهید.
  • وضعیت مو : موهای رو به بالا را در قسمت تاج ابرو نزدیک به بینی قرار دهید. بعضی از موهای تاج ابرو را به سمت بالا و بعضی دیگر را به حالت خوابیده قرار دهید به صورتی که در میان ابرو موها حالت دورانی داشته باشند.  انتهای ابرو هم کمی افقی و رو به پایین باشد.
  • فرم ابرو : جهت موهای ابرو تا نیمه افقی است و سپس در نیمه انتهایی پس از کمان ابرو به سمت چشم پایین می آید.
  • کوتاه کردن ابروها : با گذشت زمان الگوی رشد موهای کاشته شده مانند موهای ابرو می شود و سرعت رشد آنها کمتر می شود و کمتر نیاز به کوتاه کردن آنها دارید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!