راز درمان ریزش مو با گیاه آلوئه ورا چیست؟ تقویت و ترمیم موها با گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا درمانی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو هم هست و به رشد موها کمک می کند.

گیاه آلوئه ورا برای درمان زخم ها و سوختگی ها شناخته شده است ، همچنین یک درمان مناسب برای جلوگیری از ریزش مو هم هست و به رشد موها کمک می کند.

راز درمان ریزش مو با گیاه آلوئه ورا چیست؟ تقویت و ترمیم موها با گیاه آلوئه ورا

 

راز درمان ریزش مو با گیاه آلوئه ورا چیست؟ تقویت و ترمیم موها با گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا برای درمان زخم ها و سوختگی ها شناخته شده است ، همچنین یک درمان مناسب برای جلوگیری از ریزش مو هم هست و به رشد موها کمک می کند.

ده ها دارو برای ریزش مو در بازار وجود دارد.  اما این داروها و درمان ها گران هستند و میزان موفقیت آنها هم متفاوت است.  اما الوئه ورا گیاهی است که به راحتی به آن دسترسی دارید و برای ریزش مو مؤثر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لایه های مختلف گیاه آلوئه ورا پر از ویتامین ها ، مواد مغذی و فیتوشیمیایی هستند.  این مواد شامل ویتامین A ، C  و E، مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم ، آنزیم ها و اسیدهای چرب می باشد.

 

گیاه آلوئه ورا برای درمان بیماری پوست سر   

گیاه آلوئه ورا برای درمان بیماری پوست سر مؤثر است.  از جمله :

  • شوره سر ،
  • درماتیت سبورئیک ،
  • ریزش مو به علت الگوی طاسی ،

 

طرز استفاده از گیاه آلوئه ورا

طرز استفاده از گیاه آلوئه ورا

شامپوها و نرم کننده های بسیاری در بازار موجود است که حاوی گیاه آلوئه ورا است.  اما چون مدت کوتاهی روی سر می ماند ، اثر چندانی در درمان ریزش مو ندارد.  برای اینکه شانس درمان ریزش موی خود را بالا ببرید ، بهتر است که این گیاه را پس از شستشوی موها که منافذ پوست باز است ، مستقیم روی پوست سر ماساژ دهید.   صبر کنید تا خشک شود و سپس موها را با آب ولرم یا آب سرد آبکشی کنید.

یک روش دیگر این است که مقداری ژل آلوئه ورا را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید.  هر چند با این روش اثر آن کمتر می شود اما باز هم به جلوگیری از ریزش موها کمک می کند.

شما می توانید درمان ترکیبی را هم دنبال کنید.  یعنی هم از ماساژ پوست سر با آلوئه ورا استفاده کنید و هم میکرونیدلینگ انجام دهید.   اگر به نتیجه نرسیدید باید از روش کاشت مو استفاده کنید که روشی دائمی است و دیگر نیاز به هیچ درمان دیگری نخواهید داشت.

 

مزایای آلوئه ورا برای پیشگیری از ریزش مو

آلوئه ورا درمانی عالی و آسان برای ریزش موها است که اغلب نادیده گرفته شده است. آلوئه ورا دارای مقدار زیادی  آمینو اسید و آنزیم های پروتئولیتیک است به بهبود سلامت پوست سر و افزایش رشد مو کمک می کند.

 

مزایای گیاه آلوئه ورا برای مو

مزایای گیاه آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا یک گیاه معجزه گر و مفید است که می توانید برای موهای خود استفاده کنید.  آلوئه ورا گیاهی است که دارای برگ های ضخیم با ماده ژل مانند درون آنها است. این گیاه در سراسر جهان یافت می شود و بسیاری از مردم حتی آن را در باغچه خانه خودشان رشد می دهند.

ژل آلوئه ورا زمانی که به پوست اعمال می شود ، خنک کننده و آرام بخش است.  به همین دلیل گاهی اوقات برای درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده می شود.

گیاه آلوئه ورا Aloe vera  برای قرن ها برای خواص درمانی خود استفاده شده است. اما علاوه بر مزایای پوستی   کاربرد دیگری نیز دارد: در واقع می تواند موهای شما را تقویت کند و پوست سر شما را سالم تر کند.

اگر باور نمی کنید به مزایای این گیاه توجه کنید :

  • آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که به بهبود و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست سر کمک می کند ، باعث بهبود سلامت فولیکول های مو می شود و به طور غیر مستقیم باعث رشد سریع تر و سلامت موها می شود.
  • آنزیم پروتئولیتیک علاوه بر آنکه پوست سر را بهبود می بخشد ، باعث تحریک فولیکول های موها در فاز استراحت می شود و رشد مو را بهبود می بخشد.
  • از ریزش مو جلوگیری می کند و با کنترل ریزش موها باعث می شود که موهای شما ضخیم و پرپشت تر باشد.
  • خواص ضد التهابی گیاه آلوئه ورا باعث کاهش التهاب پوست سر می شود.
  • خواص ضد قارچ و ضد ویروسی این گیاه برای درمان شوره سر و پوسته پوسته شدن مفید است.
  • مقدار بالای پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آلوئه ورا کمک می کند تا فولیکول ها و موها را به طور مؤثر تغذیه کنند.
  • رطوبت آلوئه ورا به نرمی موها کمک می کند و مواد مغذی و رطوبت را در موها حفظ می کند.

 

گیاه آلوئه ورا برای درمان خارش پوست سر  

گیاه آلوئه ورا برای درمان خارش پوست سر

درماتیت سبورئیک یک اصطلاح پزشکی برای بیماری است که ما آن را شوره سر می نامیم.  پوسته سر و خارش پوست با آلوئه ورا درمان می شود.

آلوئه ورا به درمان التهاب پوست سر که باعث ایجاد شوره سر می شود ، کمک می کند.  اسید های چرب موجود در گیاه آلو ورا دارای خواص ضد التهابی هستند.

 

گیاه آلوئه ورا موهای چرب را پاکسازی می کند

آلوئه ورا فولیکول موها را پاکسازی می کند.  و چربی اضافی باقی مانده از سایر محصولات مو را از بین می برد.  اما به ریشه  موها آسیب نمی رساند.  بر خلاف دیگر مواد شیمیایی موجود در محصولات مو، آلوئه ورا ملایم است و موهای شما را حفظ می کند.

استفاده از آلوئه ورا یک راه عالی برای داشتن  موهایی سالم تر، شفاف تر و نرم تر است.

 

تقویت و ترمیم موها با گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی ویتامین های A ، C و E است.  این ویتامین ها به سلامت و رشد سلول موهای سالم و براق نقش دارند.  ویتامین B-12 و اسید فولیک هم در ژل آلوئه ورا موجود است. هر دو این اجزا می توانند از ریزش موها جلوگیری کنند.

آلوئه ورا یک محصول محبوب است که مردم پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب از آن برای پوست خود استفاده می کنند. چون ژل آلوئه ورا محتوای کلاژن و خواص خنک کننده است.   ویتامین موجود در آلوئه ورا از موهای شما در برای آسیب های خورشید نور خورشید محافظت می کند.

بهترین فرم آلوئه ورا برای استفاده موها ژل این گیاه است.  شما می توانید این ژل را تقریباً از هر داروخانه ای خریداری کنید و یا آن را از برگ های تازه گیاه بردارید.  ژل آن بی رنگ و کمی آبدار است.

ماساژ آلوئه ورا به پوست و مو ، فولیکول های موهای خشک و آسیب دیده را بهبود می بخشد.  پس از اینکه یک ساعت ژل روی موهای تان بود آن را با شامپوی ملایم بشویید.

 

گیاه آلوئه ورا باعث رشد مو می شود

گیاه آلوئه ورا باعث رشد مو می شود

آلوئه ورا دارای توانایی باورنکردنی برای افزایش گردش خون در منطقه ای است که ماساژ داده می شود.    این بخشی از خواص درمانی بسیار منحصر به فرد این گیاه است.

هنگام استفاده از آلوئه ورا روی مو و پوست سر، جریان خون به پوست سر شما افزایش می یابد. هنگامی که پوست سرتان تمیز شده و موهای شما با آلوئه ورا تغذیه شده باشد ، آنوقت متوجه شوید که ریزش موهای تان کاهش می یابد.

بعضی از افراد می گویند که استفاده از آلوئه ورا باعث می شود مو به سرعت رشد کند.

 

خطرات و هشدارها برای استفاده از گیاه آلوئه ورا

هنگام استفاده از ژل آلوئه ورا معمولاً جای هیچ نگرانی نیست.  اما برخی از افراد به آن آلرژی دارند. قبل از استفاده موضعی از آلوئه ورا ، یک آزمایش پچ انجام دهید. به این صورت که کمی از آلوئه ورا را روی قسمت داخلی مچ دست خود قرار دهید و تا دو ساعت صبر کنید تا بدانید پوست شما واکنش نشان می دهد یا خیر.

اگر از کرم هیدروکورتیزون استفاده می کنید ، باید هنگام مصرف آلوئه ورا مراقب باشید.  آلوئه ورا می تواند مقدار جذب کورتیزون را به پوست شما  افزایش دهد.

 

کلام آخر
شواهد بالینی بسیاری برای اثبات اثرات مفید ژل آلوئه ورا برای مو وجود دارد.  اما اگر می خواهید موهای تان همیشه زیبا باشد ، می توانید استفاده از  ژل گیاه آلوئه ورا را به عنوان بخشی از مراقبت های همیشگی از موهای خود انتخاب کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

 

 

منبع لینک منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!