کاشت مژه | مقایسه مژه های کاشته شده با مژه های مصنوعی

در ابتدا کاشت مژه برای کمک به قربانیان حوادث و سوانح انجام می شد

پیروی از مد باعث شده که افراد عادی بخواهند مانند سلبریتی ها مژه های بلند و پرپشت داشته باشند. و به همین دلیل به کاشت مژه علاقه زیادی نشان می دهند.

کاشت مژه | مقایسه مژه های کاشته شده با مژه های مصنوعی

کاشت مژه | مقایسه مژه های کاشته شده با مژه های مصنوعی

کاشت مژه نوعی جراحی زیبایی است که شامل پیوند مژه های اضافی در پلک چشم است.  فرآیند کاشت مژه شامل برداشتن بخش از موی خود بیمار است که معمولاً از پشت سر برداشته می شود و به پلک ها پیوند زده می شود. و جایگزین مژه های موجود می شود.  این روش معمولاً شامل 25  تا 70 مو در پلک چشم می باشد که پس از برداشتن و تمیز کردن آنها را به پلک ها منتقل می کنند.

 

روش کاشت مژه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش کاشت مژه به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و پروسه عمل دو تا سه ساعت طول می کشد. مراحل مربوط به جراحی عبارتند از :

  • آماده سازی منطقه اهدا کننده : در ابتدا منطقه اهدا کننده معمولاً پشت سر پوست تراشیده و ضد عفونی می شود تا آن را برای عمل جراحی آماده کنند.
  • اعمال بیهوشی : سپس بیهوشی موضعی در ناحیه اطراف مژه ها تزریق می شود.
  • استخراج مو: پس از بی حس کردن موضع ، فولیکول های مو با استفاده از روش استخراج فولیکولار برداشته می شوند. هر گرافت با 1 تا 4 فولیکول مو استخراج می شود.
  • آماده سازی منطقه دریافت کننده : بعد از استخراج مو، جراح با استفاده از بیهوشی موضعی و ایجاد برش های بسیار کوچک برای لانه شدن فولیکول ها ، منطقه دریافت کننده را آماده می کند. هنگام کاشت گرافت ها جراح باید جهت و زاویه مژه را در نظر بگیرد تا نتایج طبیعی به دست آید.
  • پیوند لانه گزینی : پس از آماده سازی سایت دریافت کننده جراح یک یا دو فولیکول مو را در جهت های خاص ایمپلنت می کند. این روش به طور معمول شامل کاشت 30 تا 45 فولیکول مو برای بدست آوردن چگالی مورد نظر مژه ها می باشد.

 

کاشت مژه برای قربانیان سوختگی

کاشت مژه برای قربانیان سوختگی

در ابتدا کاشت مژه برای کمک به قربانیان حوادث و سوانح انجام می شد که به طور دائمی آسیب دیده بودند.  برای مثال قربانیان سوختگی مژه ندارند و این به اعتماد به نفس آنها آسیب می ساند.

اولین بار کاشت مژه 17 سال پیش در برزیل انجام شد و جراحان در یک بیمارستان در سن پائولو این روش را شروع کردند ، سپس به سرعت در سرتاسر جهان  انجام شد.

با گذشت زمان جراحان متوجه شده اند که پیوند مژه را می توانند با اهداف زیبایی انجام بدهند.  این روش برای  بیمارانی که مژه های آنها به طور طبیعی کم حجم است و به خصوص برای آنهایی که دائما از مژه های مصنوعی استفاده می کنند و پلک های آنها به علت استفاده از چسب آسیب دیده ، سودمند باشند.   استفاده از مژه های مصنوعی گاهی اوقات باعث می شود که فولیکول های طبیعی پاره شود و مژه های بیماران می ریزند.

در این مقاله چگونگی ارزیابی بیماران و فرایند درمان و نتایج مورد انتظار را برای تان توضیح می دهیم.

 

علل کاشت مژه

علل کاشت مژه

مژه ها نقش مهمی در تقارن و جذابیت صورت دارند.   یک فرد بدون مژه ممکن است در مورد ظاهر خود احساس ناراحتی کند و اعتماد به نفسش او پایین بیاید.  جراحی کاشت مژه هم مانند عمل جراحی کاشت مو می تواند به دلایل مختلفی مورد نیاز باشد.  از جمله :

  • آسیب های جسمی ، جراحت صورت و زخم های ناشی از حوادث مانند حوادث جاده ای ، حوادث صنعتی ، سوختگی های حرارتی و شیمیایی ، خال کوبی های پلک و استفاده از مژه های مصنوعی .
  • درمان جراحی برای یک آسیب یا تومور که منجر به برداشتن فولیکول های مژه و زخم شدن بافت شده است.
  • رادیوتراپی یا شیمی درمانی برای سرطان که باعث از دست دادن موها شده است.
  • Trichotillomania تریکوتیلومانیا (اختلال کندن موهای چشم یا ابرو ، سر، ریش و سبیل و حتی موهای ناحیه تناسلی)
  • آسیب دائمی احتمالاً به طور تصادفی به مژه ها برای اهداف زیبایی.

پیروی از مد باعث شده که افراد عادی بخواهند مانند سلبریتی ها مژه های بلند و پرپشت داشته باشند. و به همین دلیل به پیوند مژه علاقه زیادی نشان می دهند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص با ما تماس بگیرید.

 

مشاوره برای کاشت مژه

مشاوره برای کاشت مژه

سؤالات مهمی که در جلسه مشاوره باید در نظر بگیرید :

آیا بیمار واقعاً نیاز به پیوند مژه دارد و آیا برای این روش مناسب است؟ لازم به ذکر است که پیوند مژه تنها در پلک فوقانی انجام می شود، زیرا مو در قسمت پایین تر رشد نمی کند.

در طول مشاوره جراح پلک شما را برای یافتن فاصله و جاهای خالی بین مژه ها بررسی می کند ، محلی که بتواند گرافت ها را در آن قرار داد.  پیدا کردن محل مناسب برای کاشت مژه همیشه آسان نیست.

 

کاندیدای مناسب کاشت مژه

کاندیدای مناسب کاشت مژه

کاندیدای مناسب کاشت مژه افرادی هستند که به علت حوادث مژه های خود را از دست داده اند ، زیرا پلک ها می توانند به شدت آسیب ببینند. در این موارد، ممکن است ابتدا جراحی برای بازسازی پلک انجام داد.

همچنین مهم است که بیمار بتواند به طور کامل چشم های خود را ببندد. برخی از قربانیان تروما قادر به بسته شدن کامل چشم ها نیستند و این باعث می شود که پیوند غیر ممکن باشد زیرا ممکن است مژه های جدید به چشم آسیب برساند.

بسیاری از بیماران پیوند چشمی از تریکوتیلومانیا رنج می برند و ضروری است که شما حداقل دو سال قبل از انجام پیوند مژه درمان شده باشید.  خطر ابتلا به این بیماری ها و ریزش مژه های پیوند شده قبل از دو سال بسیار بزرگ است؛  زیرا تریکوتیلومانیا می تواند یک وضعیت چالش انگیز برای درمان باشد.

اغلب پیوند های مژه برای زنانی انجام می شود که با چسباندن مژه های مصنوعی به پلک های خود  آسیب می رسانند.  جراح ابتدا باید مطمئن شود که پلک بالا سالم است که بتواند مژه های جدید را پیوند دهد.

اگر این روش فقط برای اهداف زیبایی و  بلند تر شدن مژه ها انجام می شود ، شما می توانید از یک محلول مانند RevitaLash یا Latisse استفاده کنید که کمک می کند تا مژه ها بلند تر شود.

استفاده از مژه های مصنوعی گاهی باعث می شود که فولیکول های طبیعی پاره شوند و پلک شما بدون مژه بماند.  

جراح باید مطمئن شود که فاصله هایی در حدود 1-2mm  در پلک وجود دارد که بتواند برای قرار دادن فولیکول های جدید از این گپ ها استفاده کند.  درغیر این صورت سلامت فولیکول های موجود در پلک به خطر می افتد.

 

روش کاشت مژه   

روش کاشت مژه با حذف یک قسمت از موهای بیمار با بیهوشی موضعی معمولاً از پشت سر شروع می شود. یک نوار باریک و کوچک از پشت سر برداشته می شود و سپس پوست سر بخیه می شود.  سپس در زیر میکروسکوپ فولیکول های مو از بافت پوست جدا می شوند.

مانند هر عمل دیگری در این جراحی نیز ممکن است بیمار احساس اندکی ناراحتی بکند.  سپس پلک چشم بی حس می شود و گرافت ها در حفره های ایجاد شده در پلک کاشته می شوند.   این روش زخم کوچکی بر روی پوست سر دارد که فقط هنگامی دیده می شود که فرد موهای خود را  بسیار کوتاه کند.

میزان موفقیت عمل کاشت مژه پس ازسه تا شش ماه بعد از عمل مشخص می شود.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و سایر درمان های زیبایی با مرکز لیزر و زیبایی برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!