طاسی الگوی مردانه | علل ، علائم و دارو | کاشت مو درمان دائمی طاسی

هنوز هم موهای جدید می توانند رشد کنند.

طاسی الگوی مردانه مربوط به ژن ها و هورمون های جنسی مردانه است که معمولاً به دنبال الگوی ریزش مو در خط موها و نازک شدن موهای تاجر سر اتفاق می افتد.

مراقبت های بعد از عمل کاشت مو در کلینیک

طاسی الگوی مردانه | علل ، علائم و دارو | کاشت مو درمان دائمی طاسی  

طاسی الگوی مردانه | علل ، علائم و دارو | کاشت مو درمان دائمی طاسی
طاسی الگوی مردانه | علل ، علائم و دارو | کاشت مو درمان دائمی طاسی

طاسی الگوی مردانه شایع ترین نوع ریزش مو در مردان است.

علل طاسی الگوی مردانه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

طاسی الگوی مردانه مربوط به ژن ها و هورمون های جنسی مردانه است که معمولاً به دنبال الگوی ریزش مو در خط موها و نازک شدن موهای تاجر سر اتفاق می افتد.

هر تار مو در یک سوراخ کوچک (حفره) در پوست به نام فولیکول قرار دارد.  طاسی الگوی مردانه زمانی اتفاق می افتد که  فولیکول مو به مرور زمان کوچک می شود.  و باعث می شود موها کوتاه و نرم تر بشود.  سرانجام فولیکول دیگر موی جدیدی تولید نمی کند.  اما زنده می ماند ، که نشان دهنده این است که  هنوز هم موهای جدید می توانند رشد کنند.

 

علائم طاسی الگوی مردانه

علائم طاسی الگوی مردانه
علائم طاسی الگوی مردانه

معمولاً طاسی الگوی مردان از خط موها شروع می شود.  ریشه مو به تدریج عقب می کشد و شکل “M” را در جلوی سر تشکیل می دهد. در نهایت موها نرم تر، کوتاه تر و نازک تر می شوند و الگوی موی U شکل (یا نعلی شکل) را در دو طرف بالای پیشانی ایجاد می کنند.

 

از دست ندهید!

تشخیص طاسی الگوی مردانه

طاسی الگوی مردانه معمولاً بر اساس ظاهر و الگوی ریزش مو تشخیص داده می شود.

گاهی ریزش مو ممکن است به علت بیماری های دیگر باشد.  این در صورتی است که ریزش مو تکه  تکه باشد ، موها یکباره بریزند ، ریزش مو همراه با قرمزی ، پوسته پوسته شدن ، درد یا چرک باشد.

بیوپسی پوست ، آزمایش خون یا سایر روش ها ممکن است برای تشخیص اختلالات دیگر که باعث ریزش مو می شود ، لازم باشد.

تجزیه و تحلیل مو برای تشخیص ریزش مو به علت اختلالات تغذیه ای یا مشابه آن دقیق نیست.  اما ممکن است وجود موادی مانند آرسنیک یا سرب را نشان دهد.

 

درمان طاسی الگوی مردانه

اگر از ظاهر خود راضی هستید ،  درمان برای طاسی الگوی مردانه لازم نیست.  استفاده از کلاه گیس ، هرپیس ، یا تغییر مدل مو ممکن است خالی بودن سر شما را بپوشاند.   این روش ها معمولاً ارزان ترین و امن ترین روش برای طاس شدن مردان است.

 

دارو برای درمان طاسی الگوی مردانه

دارو برای درمان طاسی الگوی مردانه
دارو برای درمان طاسی الگوی مردانه

داروهایی که برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می شوند عبارتند از :

  • مینوکسیدیل (روگین)، یک محلول است که به طور مستقیم به پوست سر اعمال می شود تا فولیکول های مو را تحریک کند. روگین روند ریزش مو را برای بسیاری از مردان آهسته می کند و موهای جدید برای بعضی از مردان رشد می کند. اما هر زمان که این دارو را متوقف  کنید ، ریزش مو دوباره شروع می شود.
  • فیناستراید Proscar)، (Propecia ، قرصی است که با تولید بسیار فعال تستوسترون که با طاسی ارتباط دارد ، تداخل دارد و ریزش مو را آهسته می کند.  قرص پروپشیا کمی بهتر از ماینوکسیدیل کار می کند. هنگامی که این دارو را متوقف می کنید ، ریزش مو باز می شود.
  • دوتاستراید Dutasteride مشابه فیناستراید است ، اما ممکن است مؤثرتر باشد.

 

استفاده از هرپیس

استفاده از کلاه گیس ، هرپیس ، یا تغییر مدل مو
استفاده از کلاه گیس ، هرپیس ، یا تغییر مدل مو

طاسی الگوی مردانه بیماری نیست.  اما کچل شدن ممکن است بر اعتماد به نفس یا اضطراب تأثیر بگذارد. ریزش مو معمولاً دائمی است.

استفاده از هرپیس به شما توصیه نمی شود. چون می تواند منجر به زخم ، عفونت و آبسه پوست سر شود. استفاده از ایمپلنت های مو ساخته شده از الیاف مصنوعی توسط  FDA ممنوع شده ، زیرا میزان بالای عفونت را به دنبال دارد.

 

هنگام مراجعه به پزشک  

در صورت مشاهده مشکلات زیر به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید :

  • ریزش مو شما به صورت غیر معمول باشد که شامل ریزش سریع موها ، ریزش مو به صورت  تکه تکه و یا شکستگی مو است.
  • ریزش مو همراه با خارش ، سوزش پوست ، قرمزی ، پوسته پوسته شدن ، درد یا سایر علائم ظاهر می شود.
  • ریزش مو پس از مصرف یک دارو شروع شود.
  • در صورتی که بخواهید ریزش موهای خود را درمان کنید.

 

نام های جایگزین برای طاسی الگوی مردانه

نام های جایگزین برای طاسی الگوی مردانه عبارتند از : آلوپسی در مردان ، طاسی ، ریزش مو در مردان ، آلوپسی آندروژنیک

 

کاشت مو درمان دائمی طاسی

کاشت مو درمان دائمی طاسی
کاشت مو درمان دائمی طاسی

کاشت مو شامل برداشتن پلاگ ای کوچک مو از مناطقی است که موها همچنان رشد می کنند ، و قرار دادن آنها در مناطق بدون مو است.  عوارض جانبی کاشت مو شامل آلرژی جزئی و احتمال عفونت است. این روش معمولاً به جلسات متعدد نیاز ندارد و ممکن است هزینه آن زیاد باشد.

 

کاشت مو درمانی دائمی برای طاسی  

کاشت مو درمانی دائمی برای طاسی است که روش بسیار ساده ای است.  این روش دقیقاً کاشت مو در مقیاس مینیاتوری است.  مو از ناحیه اهدا کننده گرفته شده و در محل دریافت کننده کاشته می شود. البته ویژگی های مشابه از قبیل رنگ ،  فر مو و دیگر خصوصیت های موها نیز حفظ می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر فولیکول مو از پشت سرتان به قسمت جلوی سر منتقل می شود ، هیچ تغییری در فرم و ساختار مو ایجاد نمی شود و توقع نداشته باشید که اگر مویتان سفید بوده حالا سیاه بشود یا اگر فر بوده ، موی صاف دربیاورید.  این موها جدید نیستند فقط جای شان عوض شده است.

 

دو روش برای انتقال و کاشت مو وجود دارد :

  • پیوند واحد فولیکولی FUT ،
  • خارج کردن واحد فولیکولی FUE .

خوشبختانه ، هر کس دارای چگالی بالایی از موهای ضخیم  در پشت و دو طرف سر خود باشد می تواند کاشت مو انجام بدهد.  حتی کسانی که موهای کم پشت دارند ، چه زن و چه مرد ، می توانند پیوند مو انجام بدهند.

تصویر زیر سایت اهدا کننده را به رنگ قهوه ای تیره نشان داده است و مناطق دریافت کننده  شماره گذاری شده اند.  بنابراین اگر شما در مناطق 1 و 2 طاس شوید ،  می توانید از مناطق پرمو ، مو دریافت کنید.

کاشت مو درمانی دائمی برای طاسی
                         کاشت مو درمانی دائمی برای طاسی

قیمت کاشت مو چقدر است؟

قیمت کاشت مو و هزینه ها برای روش های پیوند مو بستگی زیادی به میزان ریزش مو،  خواسته شما و روش انتخاب جراحی پیوند مو دارد. تنها راه مطمئن برای اطلاع دقیق از هزینه ها، از طریق مشاوره خصوصی با یکی از جراحان ما است.

ما همیشه تلاش می کنیم تا بهترین قیمت پیوند مو در ایران و همچنین روش مناسب پیوند مو را برای مراجعین خود فراهم کنیم.  اما همانقدر که هزینه ها به کیفیت کار بستگی دارد ، نتایج پیوند مو مهم تر از هزینه است و شما نباید فریب افرادی را بخورید که می خواهند با هزینه ناچیز برای شما مو بکارند.  

 

چه تعداد گرافت برای پیوند مو لازم است؟

تعداد گرافت های مورد نیاز برای هر فرد با توجه به منطقه ریزش موها مشخص می شود.  برای بیشتر مراجعین مهم است که بالای پیشانی یعنی همان قسمتی که هر روز در آینه می بینند ، دارای مو باشد.  به طور کلی ، منطقه پیشانی مهم ترین است.

 

نحوه عمل پیوند مو چگونه است؟

پیوند مو یک روش جراحی ظریف برای ترمیم مو است که به طور مؤثری و برای همیشه شما را صاحب مو در مناطق بدون موی سرتان می کند.   تکنیک پیوند مو برای مردان خوش شانسی انجام می شود که حتی مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده اند.  اما موهای دو طرف و پشت سرشان پرپشت است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!