میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه چه درمانی است؟

میکرونیدلینگ اسکار آکنه

آیا میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه درمان خوبی است؟

به همان اندازه که آکنه یا جوش ممکن است مقاوم به درمان باشد، گاهی اوقات نیز ممکن است مجبور باشید با اسکارهایی که آکنه ها از خود بر جای می گذارند، مقابله کنید. اسکار آکنه می تواند در اثر آکنه کیستیک یا فشار دادن آکنه ایجاد شوند. مانند انواع دیگر اسکارها، اسکار آکنه ممکن است چندین ماه یا حتی سال ها باقی بماند. اگر درمان های مختلفی را امتحان کرده‌ اید و همچنان به نتیجه مطلوبی دست نیافته اید، توصیه می کنیم میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه را در نظر بگیرید.

این روش که نیدلینگ پوست یا درمارولینگ نیز نامیده می شود، توسط متخصص پوست برای درمان انواع مشکلات پوست، از جمله اسکار آکنه و زخم و رفع چین و چروک انجام می شود. مطالعات بالینی نتایج مثبتی را در مورد درمان اسکار آکنه صورت با میکرونیدلینگ نشان داده است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا در مورد میکرونیدلینگ اسکار آکنه کنجکاو هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و آگاهی  در مورد اثربخشی و عوارض جانبی بالقوه آن، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

اثربخشی میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه

میکرونیدلینگ اسکار نی نی سایت

میکرونیدلینگ از دو واژه میکرو به معنای بسیار ریز و نیدلینگ به معنای سوزن زدن تشکیل شده است. همانطور که از نام آن پیداست، در میکرونیدلینگ از سوزن های ظریفی استفاده می شود تا در پوست شما سوراخ های بسیار ریزی ایجاد کند. در طول فرآیند نیدلینگ پوست، پوست شما کلاژن بیشتری تولید می کند تا زخم های کوچک ناشی از سوزن ها را التیام بخشد.

تئوری پشت این تکنیک این است که کلاژن جدیدی که تشکیل شده است به صاف کردن ظاهر پوست شما کمک و همچنبن به پر کردن خطوط ریز، چین و چروک ها و اسکار آکنه یا زخم کمک کند. برای این منظور، میکرونیدلینگ همچنین ممکن است در موارد زیر نیز استفاده شود:

  • جای سوختگی
  • اسکار آکنه
  • اسکارهای جراحی
  • ملاسما
  • آسیب های ناشی از خورشید
  • ترک های پوستی
  • افتادگی پوست
  • منافذ باز
  • ریزش مو

طبق آکادمی پوست آمریکا، میکرونیدلینگ برای اسکار جوش که جای آن سیاه شده، اسکار آکنه قرمز یا درمان اسکار آکنه فرورفته – نه برجسته – بهترین کارایی را دارد. این به اثرات القای کلاژن مربوط می شود. اگر اسکار آکنه برجسته دارید، کلاژن اضافی نیز در این ناحیه وجود دارد.

برخی از مطالعات همچنین اشاره کرده اند که اثرات میکرونیدلینگ درمان اسکار آکنه زمانی که درمان ها با ویتامین C یا PRP ترکیب شوند، حتی بهتر است.

 

برای اسکار آکنه میکرونیدلینگ بهتر است یا لیزر ؟

میکرونیدلینگ برای اسکار جوش

بر خلاف سایر درمان های اصلاحی پوست با حداقل تهاجم، مانند لیزر درمانی، میکرونیدلینگ برای پوست های تیره ایمن تر در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که به لایه بیرونی پوست آسیب نمی رساند یا از بین نمی برد. میکرونیدلینگ برای پوست های نازک و حساس نیز بسیار بی خطر در نظر گرفته می شود.

 

عوارض میکرونیدلینگ اسکار آکنه

میکرونیدلینگ اسکار آکنه

در ابتدا، عوارض جانبی جزئی از این روش انتظار می رود. این عوارض شامل قرمزی، کبودی و التهاب است. با این حال، این موارد باید ظرف چند روز از بین بروند.

در چند روز اول پس از عمل میکرونیدلینگ، باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و ورزش شدید خودداری کنید. لایه بردارها و محصولات پوستی مبتنی بر الکل نیز می توانند عوارض جانبی را بدتر کنند، بنابراین باید از آنها اجتناب کنید.

همچنین ممکن است بعد از میکرونیدلینگ برای فرورفتگی اسکار آکنه ، یورش جوش های آکنه ای را تجربه کنید. با این حال، این جوش ها باید خفیف باشند و خود به خود برطرف می شوند. از فشردن جوش ها اجتناب كنيد، زيرا اين امر مي تواند منجر به زخم بيشتر شود.

شدت عوارض جانبی میکرونیدلینگ برای گودی اسکار آکنه به نحوه آماده شدن شما برای این عمل نیز بستگی دارد. برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید می تواند پوست شما را تحریک کند و التهاب را بدتر کند. نوشیدن آب فراوان در روز قبل و در طی ساعات قبل از درمان نیز می تواند احتمال کبودی و التهاب را کاهش دهد. شما همچنین باید بدون آرایش در جلسه درمان خود حاضر شوید.

بر خلاف درمان های تهاجمی پوست، میکرونیدلینگ سریع در نظر گرفته می شود. بسیاری از افراد بسته به عوارض جانبی خود تصمیم می گیرند روز پس از درمان به سر کار بروند یا نروند. اگر می‌ خواهید هرگونه کبودی یا قرمزی را استتار کنید، می ‌توانید از یک کرم پودر سبک استفاده کنید.

اگر در حال حاضر جوش فعال روی پوست خود دارید، ممکن است متخصص پوست شما میکرونیدلینگ را برای اسکار آکنه توصیه نکند. همچنین در صورت ابتلا به روزاسه یا اگزما نیز این روش توصیه نمی شود، زیرا می تواند علائم شما را بدتر کند.

اگر پوست تان به راحتی زخم می شود، بهتر است با پزشک صحبت کنید، زیرا میکرونیدلینگ به طور بالقوه می تواند جای زخم های ناشی از آکنه را ایجاد کند. در نهایت، اگر باردار هستید یا اخیراً پرتودرمانی پوست انجام داده اید، نباید این درمان را انجام دهید.

 

هزینه میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه

درمان اسکار آکنه با میکرونیدلینگ

علیرغم اینکه متخصصین پوست میکرونیدلینگ را انجام می دهند، این روش معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. این به این دلیل است که این یک درمان زیبایی در نظر گرفته می شود و از نظر پزشکی ضروری نیست.

مبلغ دقیقی که برای میکرونیدلینگ می پردازید به ارائه دهنده و مکان شما بستگی دارد. همچنین اگر به چندین جلسه درمان نیاز دارید، می توانید انتظار داشته باشید که هر بار مبلغ بیشتری بپردازید. کیت های درمارولر خانگی بسیاری در بازار در دسترس هستند، اما در مقایسه با درمان در مطب نتایج یکسانی را نخواهید دید.

اگرچه میکرونیدلینگ یک روش زیبایی است که تحت پوشش بیمه پزشکی قرار نمی گیرد، هزینه های کلی آن بسیار کمتر از جراحی است.

 

چند جلسه میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه لازم است؟

تعداد جلسات میکرونیدلینگ برای اسکار آکنه به طور متوسط ​​ سه تا چهار درمان است. ممکن است برای اسکارهای شدیدتر به یک یا دو جلسه بیشتر نیاز داشته باشید. همچنین، بیشتر افراد باید شش هفته بین درمان ‌ها صبر کنند تا کلاژن جدید به طور کامل تشکیل شود.

 

سخن پایانی در مورد درمان اسکار آکنه با میکرونیدلینگ

اسکار آکنه به مرور زمان خود به خود بهبود می یابند. با این حال، اگر اقدامات درمانی انجام نشود ممکن است دائمی شود. برخی از سرم‌ ها و کرم‌ های ضد پیری می‌ توانند کمک زیادی به بهبود اسکار آکنه روی صورت شما کنند، اما ممکن است به طور کامل از شر آنها خلاص نشوید. بعلاوه، پس از توقف استفاده از این محصولات، معمولا اثرات شان نیز از بین می روند.

متخصص پوست می تواند تعیین کند که ایا میکرونیدلینگ واقعا موثر است برای تان یا خیر. قبل از تصمیم گیری در مورد میکرونیدلینگ، تمام گزینه های خود را بسنجید تا ایمن ترین و مقرون به صرفه ترین روش را تعیین کنید و در عین حال نتایج مورد نظر خود را نیز دریافت کنید.

 

بهترین مرکز میکرونیدلینگ در شمال تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.
شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

پژوهش و ترجمه: مینو زرفش

منبع: healthline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!