وازلین برای رشد مو چه تأثیری دارد | وازلین برای درمان موخوره

هر روز از وازلین برای درمان موخره استفاده کنید

استفاده نکردن از سشوار و سایر وسایل گرما زا ، یا حداقل کاهش مصرف و ماساژ منظم پوست سر می تواند به تقویت موها کمک کند. ماسک وازلین علاوه بر اینکه به رشد موها کمک می کند ، یک ماسک فوق العاده برای رطوبت رسانی به موها است.

وازلین برای رشد مو چه تأثیری دارد | وازلین برای درمان موخوره

وازلین برای رشد مو چه تأثیری دارد | وازلین برای درمان موخوره

آیا می دانید وازلین در رشد موها تأثیر دارد و به درمان موخره کمک می کند؟

بیایید با سؤالات زیر شروع کنیم :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا دوست دارید موهای تان بیشتر رشد کنند؟  آیا موهای تان به راحتی آسیب می بینند؟ یا دوست دارید موهای براق و درخشانی داشته باشید؟

خوب ، اگر پاسخ شما به هر یک از سؤالات بالا مثبت باشد ، ممکن است وقت آن رسیده باشد که یک روش غیر معمول را امتحان کنید که آن استفاده از وازلین برای موها است.

حالا ، قبل از اینکه ما به اصل مطلب بپردازیم ، باید بگوییم که وازلین شمشیر دو طرفه است.

از یک طرف ، ارزان و قابل دسترس است.  اما از سوی دیگر، ممکن است موهای تان را با آن چرب کنید و بعد وقت زیادی را صرف پاک کردن آن از موهای تان بکنید.

اگر شما نمی دانستید ، باید بگویم که وازلین مارک تجاری یک فرآورده نفتی است.  وازلین در واقع یک محصول جانبی از استخراج نفت است و بیش از صد سال است که توسط انسان استفاده شده است.

در ابتدا وازلین برای محافظت از بریدگی و سوختگی پوست مورد استفاده قرار گرفت ، اما در حال حاضر یک همه کاره خانگی است و در درمان های زیبایی هم کاربردهای بسیاری پیدا کرده است.

نظرات بسیار مختلفی در مورد استفاده از وازلین برای موها وجود دارد.  این فرآورده نفتی نه فقط برای مو، بلکه برای رشد ابرو و مژه هم مؤثر است.

عنصر کلیدی در وازلین روغن معدنی مخلوط با نفت است.  وازلین را می توان هم برای رشد مو و هم برای آرایش مو استفاده کرد.

به یاد داشته باشید مصرف زیاد از حد این فراورده شستن آن را از روی موها سخت می کند.

 

مزایای استفاده از وازلین برای موها

مزایای استفاده از وازلین برای موها

یکی از مزایای بزرگ این محصول رطوبت رسانی به موها است.   یکی از دلایل اینکه موهای شما شکسته می شود ، خشکی موها است.  وقتی موها خشک باشند ، ناسالم به نظر می رسند.

موی خشک برای آسیب دیدگی و موخره آمادگی دارد.  موها هم مانند پوست به رطوبت نیاز دارند تا سالم بمانند.

اگر موهای شما در حال حاضر به طور طبیعی شاداب و سالم و براق به نظر می رسد ، نیازی استفاده از وازلین برای مراقبت از مو ندارید.

با این حال اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید ،  زمان آن رسیده که از وازلین استفاده کنید.

وازلین یک لایه در اطراف موهای شما ایجاد می کند و رطوبت موها را حفظ می کند که برای سلامتی موهای شما عالی است و به تغذیه مو هم کمک می کند.

یک واکنش جانبی از این فراورده نفتی این است که ممکن است موهای شما را از آنچه که هست خشک تر کند.

در بعضی موارد ، استفاده از وازلین برای مو باعث ایجاد واکنش آلرژیک شده است.

مانند رنگ مو و سایر محصولات مو ، قبل از استفاده از این فراورده ، بهتر است که ابتدا آن را در یک تکه کوچک پوست سر تست کنید.

 

چگونه از وازلین برای موها استفاده کنیم؟

چگونه از وازلین برای موها استفاده کنیم؟

مهم ترین چیز در مورد استفاده از وازلین برای مو مقدار آن است.  مقدار کمی از وازلین برای درمان خشکی پوست سر و مرطوب نگه داشتن موها کافی است.

چون اگر از مقدار بیشتری استفاده کنید ، ممکن است برای پاک کردن آن از موها مشکل داشته باشید.

اگر می خواهید از وازلین به اندازه کافی استفاده کنید ، هفته ای یکبار کافی است.  چون در غیر این صورت شستشوی موها بسیار مشکل می شود.

شما حتی می توانید از این فرآورده نفتی برای کاهش خارش و شوره سر استفاده کنید.   برای این درمان ، شما باید قبل از شامپو کردن ، پوست سر خود را با وازلین چرب کنید.

قبل از حمام آن را به آرامی به پوست خود ماساژ بدهید و سپس سر را با شامپو بشویید.

 

ماسک موی وازلین

اگر می خواهید از وازلین به عنوان  ماسک مو استفاده کنید ، وقتی که می خواهید موهای خود را رنگ کنید ، آن را در اطراف خط موهای خود اعمال کنید.

این کار باعث می شود که رنگ مو با پوست صورت تان تماس پیدا نکند.  یک مقدار کوچک از وازلین  می تواند به عنوان ژل مو استفاده شود.  آن را با سرانگشتان تان به موها بمالید.

 

وازلین برای درمان موخره

وازلین برای درمان موخره

اگر می خواهید موهای تان موخره نزند ، فقط نیاز به استفاده از مقدار کمی از وازلین دارید.  موخره باعث می شود که موها بخوبی رشد نکنند.

علت موخره زدن شستشوی بیش از حد موها و عوامل دیگر از جمله استفاده از اتوی مو می باشد.  استفاده از بابیلیس هم باعث موخره زدن می شود.

شما می توانید هر روز از وازلین برای درمان موخره استفاده کنید ، اما فقط به مقدار کم.  کمی از آن را به نوک موهای خود بمالید.

 

وازلین برای رشد موها

یکی از بزرگ ترین دلایل استفاده از وازلین برای مو، افزایش رشد موها است.  برای افزایش رشد مو، مقدار کمی از وازلین را به پوست سر بمالید و آن را ماساژ بدهید تا ریشه های مو قوی تر بشوند.

این درمان همچنین ریزش مو را از بین می برد.

فقط کافی است نوک انگشتان خود را در ظرف آن قرار داده و سپس ریشه ها را با دقت ماساژ دهید ، اما به ساقه موها نزنید.

 

جلوگیری از چسبندگی موها

همانطور که قبلاً گفتیم هنگام استفاده از وازلین ، عوارضی وجود دارد.  مهم تر از همه اینکه استفاده  بیش از حد از این فراورده می تواند موهای شما را چرب کند.  پاک کردن وازلین از موها کار آسانی نیست.

روش فرم دادن به موها با این محصول این است که آن را روی ساقه موها نکشید.  سعی نکنید وازلین را با دستمال یا حوله از موهای تان بردارید.  اگر متوجه شده اید که موهای تان به نظر چرب و کثیف می آیند ، با شامپو معمولی و آب فراوان موهای خود را بشویید.

اگر باز هم موهای تان تمیز نشد ، یک قاشق چایخوری جوش شیرین به شامپوی خود اضافه کنید و از آن برای شستن موهای تان استفاده کنید.  وازلین به طور کامل شستشو می شود و موهای تان تمیز و درخشان می شوند.

 

خلاصه مقاله

ماسک وازلین برای موهای کمی خشک و یا خشک خیلی مؤثر است.  آن را امتحان کنید. این محصول ارزان قیمت و کاربردی است.   ولی من فکر می کنم  ممکن است برای کسانی که موهای چرب دارند مشکل ساز باشد.

افرادی که موهای چرب دارند باید برای رشد موهای شان ماسک های دیگر را امتحان کنند.  استفاده نکردن از سشوار و سایر وسایل گرما زا ، یا حداقل کاهش مصرف  و ماساژ منظم پوست سر می تواند به تقویت موها کمک کند.   ماسک وازلین علاوه بر اینکه به رشد موها کمک می کند ، یک ماسک فوق العاده برای رطوبت رسانی به موها است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie    

 

منبع لینک منبع لینک منبع
1 نظر
  1. فاطمه زهرا می گوید

    عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!