کاشت مو با تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT)|مزایا و عوارض جانبی

در این روش جای بخیه خطی روی پوست سر باقی نمی ماند

زاویه و جهت رشد مو به برش های بستگی دارد که قبلاً مشخص شده اند و نتیجه آن بسیار طبیعی است. در این روش بخیه ای زده نمی شود و دوره بهبودی نیاز به زمان طولانی ندارد. زیرا تنها چندین پانچ در ناحیه اهدا کننده انجام می شود که منجر به کاهش زمان بهبودی می شود.

کاشت مو با تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT)|مزایا و عوارض جانبی

کاشت مو با تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT) | مزایا و عوارض جانبی

تکنیک جداسازی فولیکول FIT (FUE)

تکنیک استخراج واحد فولیکولار (FUE) یا تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT) یکی از جالب ترین روش های مدرن ترمیم مو است.  بر خلاف FUT  (جراحی نواری)  ​​این تکنیک هیچ اسکار خطی را بر روی پوست پشت سر بیمار به وجود نمی آورد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT)  بیماران آزادی بیشتری در کوتاه کردن موهای خود پس از کاشت مو دارند.  زیرا جای بخیه در پشت سرشان وجود ندارد.  این تکنیک یک روش حداقل تهاجمی برای فرآیند استخراج مو می باشد.

تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT)  با استفاده از ابزار دقیق صورت می گیرد.  واحدهای فولیکول مجزا با بیشترین مراقبت و دقت زیاد برداشته می شوند.  پس از آماده سازی برش ها در منطقه گیرنده ، هر گرافت به طور هنرمندانه در منطقه گیرنده قرار می گیرد.

زاویه و جهت رشد مو به برش های بستگی دارد که قبلاً مشخص شده اند و نتیجه آن بسیار طبیعی است.   در این روش بخیه ای زده نمی شود و دوره بهبودی نیاز به زمان طولانی ندارد.  زیرا تنها چندین پانچ در ناحیه اهدا کننده انجام می شود که منجر به کاهش زمان بهبودی می شود.

تعداد کل 800-1000 واحد فولیکولی را می توان در یک جلسه روزانه استخراج و نقل مکان کرد. در صورتی که بخواهید واحد های بیشتری منتقل شوند ، این روش تا چند روز ادامه خواهد یافت.  زیرا روش استخراج فولیکولار نیاز به حساسیت و صبر زیاد پزشک و تیم او دارد.

 

جراحی جایگزینی و کاشت مو به روش(FIT)  

جراحی جایگزینی و کاشت مو به روش(FIT)

تکنیک جداسازی فولیکولار، که به عنوان FIT شناخته می شود ، یکی از تکنیک های استفاده شده در جراحی جایگزینی و کاشت مو است.  علاوه بر این روش ، تکنیک های دیگری نیز برای جایگزینی مو در افرادی که از ریزش مو رنج می برند ، وجود دارد.

این تکنیک کاشت مو ، به عنوان مؤثرترین تکنیک جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استفاده های دیگر از روش FIT

استفاده های دیگر از روش FIT

از روش FIT همچنین می توان برای بازسازی ابرو یا مژه استفاده کرد.  زیرا این روش همانند پیوند موی سر است. جراح فقط باید موهای کمتری نسبت به انجام پیوند موی سر داشته باشد. در روش کاشت ابرو و مژه موهای بدن نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند، اما قطر موها اغلب مشابه نیست و مانند موی سر و موی ابرو رشد نمی کنند.  استفاده از موی سر برای پیوند ابرو و مژه بهترین گزینه است.  زیرا موی سر دارای ویژگی های موی ابرو است.

 

بخش مهمی از جراحی جایگزینی مو

تکنیک جداسازی فولیکولار تکنیکی است که اغلب برای پیوند مو استفاده می شود.   برداشتن یک فولیکول مو در یک زمان از اهدا کننده به عنوان فرایند FIT شناخته می شود.  سپس فولیکول مو به صورت گرافت های متفاوت جدا می شود و به منطقه دریافت کننده منتقل می شود.

 

ابزار مورد نیاز برای انجام  FIT

انجام جراحی پیوند مو به روش FIT نیاز به گیرنده پیوند مو دارد که دارای ابزار خاصی می باشد و همچنین روش هایی که در طی روند انجام می شود.

به منظور قرار دادن مو در محل مناسب ، در قسمت اول ابزار باید به منطقه درم برود. در این منطقه خاص ، یک تا پنج مو قرار داده می شود. این کار با برداشتن مقدار مشخصی از پیوند ها در یک روز انجام می شود و نیاز به زمان زیادی برای جایگزینی گرافت ها دارد.

 

مزایا و معایب FIT

استفاده از تکنیک جداسازی فولیکولار، مزایا و معایب متعددی دارد. یکی از مزایای این روش دریافت مو از مناطق مختلف بدن است.  زیرا به پزشکان این فرصت را می دهد که گزینه های بیشتری برای برداشتن مو داشته باشند.  همچنین پزشک می تواند گرافت ها را از مناطق خاصی از بدن که موهای ان زود تر رشد می کنند ، بردارد که برای مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده شود.

اشکال یا ضعف این عمل جراحی این است که مدت زمان زیادی طول می کشد و اغلب چند ماه طول می کشد تا موهای جایگزین شده کامل شود.  یکی دیگر از ضعف های این روش این است که ممکن است نشانه های قابل مشاهده روی پوست ایجاد شود که نتیجه این نوع جراحی می باشد.

 

به توصیه های پزشک خود عمل کنید   

قبل از استفاده از تکنیک FIT، با پزشک خود در مورد جراحی مشورت کنید و اینکه آیا این روش برای شما مفید خواهد بود یا خیر.

تکنیک جداسازی فولیکولار ممکن است در کنار مزایایی که دارد دارای عوارض جانبی احتمالی باشد. قبل از انجام این تکنیک پیوند مو ( FIT) اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی  برای انجام این روش سالم هستید.

سلامتی شما در این نوع جراحی خاص مهم است. ممکن است کسی برای یک نوع جراحی جایگزینی مو مناسب باشد ، اما برای این نوع تکنیک به دلیل شرایط متفاوت آن مناسب نباشند.

 

تصمیم خود را بگیرید

تکنیک جداسازی فولیکولار، FIT  یکی از جراحی های احتمالی است که شما می توانید به عنوان جراحی جایگزینی مو در نظر بگیرید.  شما در یک مدت مشخصی از زمان می توانید موهای ریخته شده را با  موهای جدید جایگزین کنید.

قبل از بررسی این روش مهم است که از مزایا و معایب آن آگاهی داشته باشید و همچنین این که آیا شما یک کاندیدای مناسب برای این روش هستید یا خیر.   این اطلاعات به شما در تصمیم گیری درست در مورد ریزش مو و انتخاب روش جداسازی فولیکولار FIT به عنوان یک گزینه احتمالی کمک خواهد کرد.

 

تکنیک جداسازی فولیکولار

تکنیک جداسازی فولیکولار، که به عنوان FIT شناخته می شود تکنیکی است که توسط دکتر رز طراحی شده است. این روش شامل برداشتن دسته های طبیعی مو (واحدهای فولیکولی) به صورت دانه به دانه  است.

این روش به خصوص برای مردان جوانی که دوست دارند موهای خود را کوتاه نگه دارند مناسب است.  چون هیچ جای بخیه ای روی سر نمی ماند.

 

دوره بهبودی پس از پیوند مو

دوره بهبودی پس از پیوند مو

فرایند بازیابی تکنیک جداسازی فولیکولار با روش FUE تفاوت چندانی ندارد و احتمالاً کمی راحت تر از برداشت نواری است. گذراندن اولین شب پس از کاشت مو ممکن است اندکی ناخوشایند باشد اما میزان درد در بیماران مختلف متفاوت است.

روز بعد از پیوند مو بسیاری از افراد می توانند به محل کار خود بروند.  با این حال ، چون  بخش بزرگی از ناحیه اهدا کننده تراشیده می شود ، باید به این نکته توجه داشته باشید و شرایط شغلی و اجتماعی خود را در نظر بگیرید.

افرادی که مشاغل اجتماعی دارند  ، ممکن است نامزد خوبی برای این روش نباشند.  زیرا برای جراحی باید موهای کوتاه داشته باشند تا جراحان بتوانند فولیکول ها را برداشت کنند. یک اشکال دیگر این است که منطقه بزرگی از سر باید تراشیده شود.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

منبع لینک منبع لینک منبع لینک منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!