مزوتراپی برای درمان ریزش مو | تجربه مزوتراپی مو | کاشت مو

مزوتراپی در حال حاضر برای افزایش حجم و کاهش ریزش مو و افزایش رشد چشمگیر موها استفاده می شود.

درمان ریزش مو با مزوتراپی موفقیت آمیزتر و مؤثرتر از استفاده از داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل مو در افراد مبتلا به ریزش مو می باشد. در مواردی که مزوتراپی تأثیری در رشد موها ندارد، باید از تنها روش دائمی، کاشت مو استفاده کرد.

مزوتراپی مو برای درمان ریزش مو 

مزوتراپی یک روش ترمیم موی غیر تهاجمی و غیر جراحی است که محبوبیت زیادی در میان مردم به دست آورده است.
در این روش میکرواینجکشن های Microinjections سطحی، درست در زیر لایه اپیدرمی پوست برای تحریک لایه مزودرم در عمق حدود 1 میلی متر در زیر سطح پوست به منظور تشویق فرایند طبیعی بازسازی و رشد مو قرار می گیرند.

مزوتراپی مو مانع حجم کاهش ریزش مو و همچنین افزایش رشد چشمگیر موها می شود. این روش هم برای زنان و هم برای مردانی که مبتلا به ریزش مو به نام آلوپسی آره آتا Alopecia Areata هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2023

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیشتر مشکلات ریزش مو ناشی از عدم وجود مواد مغذی مناسب، کاهش گردش خون در پوست سر و عدم تعادل هورمونی در اطراف فولیکول موها، به ویژه تولید بیش از حد آندروژن DHT می باشد که منجر به از دست دادن موها با الگوی طاسی مردانه می شود.

برای درمان و ترمیم موهایی که دچار ریزش شده، تزریق محلول مزوتراپی به پوست سر حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی خاص، مواد معدنی، اسید های آمینه، ویتامین ها، اسید های نوکلئیک و آنزیم هایی است که به طور خاص بر اساس الزامات منحصر به فرد بیمار طراحی شده اند.

این درمان باعث می شود که تعادل هورمونی به تدریج افزایش یابد و باعث رشد پایدار رشته های جدید موی سالم می شود.

فیلم مزوتراپی مو 

تاریخچه مزوتراپی

دکتر میشل پیستور (2003- 1924) بنیانگذار مزوتراپی بود. او در سال 1952 در یک روستا با یکی از افراد محلی برخورد کرد که از یک حمله آسم رنج می برد. او با تزریق پروکائین این بیمار را درمان کرد.

درمان اولیه با پروکائین تأثیر کمی بر بیماری تنفسی این دست فروش داشت. اما در یک جلسه پیگیری بیمار متوجه شد که پس از سال ها ناشنوایی، قادر به شنیدن صدای زنگ های روستا است. این بود که دکتر پیستور تصمیم گرفت مقداری پروکائین را مستقیماً به اطراف گوش بیمار تزریق کند.
پس از آن این پزشک متوجه شد که با تزریق مستقیم دارو در زیر پوست، بسیاری از بیماری ها درمان می شوند.

از آن زمان به بعد در سراسر اروپا، آمریکای جنوبی، ایالات متحده آمریکا و آسیا، مزوتراپی به طور موفقیت آمیزی برای درمان انواع بیماری های ریزش مو مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه حدود 40،000 پزشک در سراسر جهان این درمان ها را انجام می دهند.

مزوتراپی هنگامی که به صورت حرفه ای و توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود، درمانی بسیار ایمن و اساسا بدون درد است و نیازی به استفاده از بی حسی و پانسمان هم ندارد.

مزوتراپی برای درمان ریزش مو

تحریک شیمیایی و مکانیکی مزوتراپی

مزوتراپی با استفاده از یک درمارولر از یک فرآیند دوگانه استفاده می کند که از هر دو تحریک شیمیایی و تحریک مکانیکی به منطقه آسیب دیده استفاده می کند.

تحریک مکانیکی: سوزن مورد استفاده برای تزریق این محلول باعث ایجاد سوراخ های بسیار ریز در بافت مورد نظر می شود که با تولید کلاژن و الاستین موجب روند بهبودی می شود. این مواد دو بخش سازنده درون بافت ها هستند که برای تشکیل پوست سالم و مؤثر حیاتی است.

اگر تزریق ها خیلی اندک باشند، هیچ آسیبی به کلاژن های موجود نمی رسد و فقط کلاژن جدید تشکیل شده و به سطوح فعلی اضافه می شود. این روش همچنین رشد مو در پوست سر را پس از حذف DHT تحریک می کند.

تحریک شیمیایی: مواد فعال با تزریق میکرواینجکشن، واکنش مناسب در مزودرم را تحریک می کند.  کیفیت مواد مورد استفاده در مزوتراپی بسیار مهم است.

بهترین کوکتل مزوتراپی مو

بهترین کوکتل مزوتراپی مو

برای درمان ریزش مو، محلول های مخصوصی به لایه مزودرم پوستی حاوی مواد فعال Acetyl tetrapeptide-3 و Biochanin A تزریق می شود که برای رشد موهای طبیعی مؤثر هستند.

مواد تشکیل دهنده فعال در محلول با هم کار می کنند تا با افزایش گردش خون، بهبود گردش خون، خنثی کردن DHT اضافی، کاهش التهاب، تحریک تولید کلاژن و افزایش اندازه فولیکول برای جلوگیری از ریزش مو، باعث افزایش سرعت رشد مو شود.

مزایای مواد فعال استیل تتراپپتید-3 و  Biochanin A

استیل تتراپپتید-3: (جایگزین ماینوکسیدیل)

  • پاسخ التهاب را کاهش می دهد.
  • باعث رشد مو می شود.
  • سطح DHT را کاهش می دهد.
  • ماتریکس سلولی های اضافی و پروتئین ها را تقویت می کند.
  • تحریک بازسازی بافت برای افزایش اندازه فولیکول مو برای افزایش قدرت مو.

استیل تتراپپتید-3 یک جایگزین برای ماینوکسیدیل است. شانس موفقیت در ترمیم مو با استفاده از مزوتراپی 90-92٪  است که در مقایسه با سایر درمان های معمول استفاده شده با ماینوکسیدیل که تنها 50٪ موفق بوده و 4 تا 6 ماه طول می کشد بیشتر اثر گذار می باشد.

Biochanin A

Biochanin A یک ترکیب طبیعی آلی است که از شبدر قرمز گرفته شده است. در طبقه بندی فیتو شیمیایی به نام فلاونوئیدها قرار می گیرد که یک ایزوفلاون قدرتمند است. Biochanin A تبدیل تستوسترون به  DHT  را در افراد مبتلا به طاس شدن با علل هورمونی و همچنین آلوپسی آندروژنی کاهش می دهد.

مزوتراپی نانوپپتید Mesotherapy Nanopeptide 

این روش  کمی متفاوت از درمان مزوتراپی ارائه شده است. در این روش تزریق میکرو شامل مخلوطی از پپتیدها است که هر کدام یک عملکرد منحصر به فرد دارند:

  • Decapeptide فولیکول های مو را تحریک می کند تا شفت مو قوی ایجاد کنند.
  • Oligopeptide سبب تحریک و تکثیر سلول های مو می شود.
  • استیل کاکائوپتید – فولیکول های مو را با بازسازی سلول های مو تحریک می کند.
  • Tripeptide Copper فولیکول های مو را تحریک می کند تا شفت موی قوی ایجاد کند و گردش خون را به پوست سر افزایش دهد.

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو

پروتکل درمان مزوتراپی برای ریزش مو می تواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. اما مدت زمان هر جلسه بسته به اندازه محل مورد نیاز برای درمان معمولاً بین 10 تا 30 دقیقه طول می کشد.

به طور کلی، حداقل 10 جلسه برای ایجاد شرایط مناسب و مورد نیاز در پوست سر برای تحریک رشد مو مورد نیاز است. شروع با یک دوره ای از درمان هر 2 هفته برای 2-3 ماه اول است. پس از آن ممکن است تعداد جلسات درمان به یک بار در هر 3 ماه یا کمتر برسد.

مزوتراپی اصل و تقلبی

اگر مرکز معتبر را انتخاب کنید قطعا آن مجموعه از برندهای اصل استفاده می کند. مرکز زیبایی پوست ومو شریعتی از کمپانی هایی که با کشور سازنده در ارتباط است خریداری می کند. برند مزو مو خیلی مهمه درماهیل کره ای و رویتاکر فرانسوی از برندهای معروف و نام آشنا هستند که توسط پزشکان این مجموعه استفاده می شود.

آیا مزوتراپی فقط مختص مو است؟

خیر. مزوتراپی در حوزه پوست و مو و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای مزوتراپی عبارتند از:
  • آکنه
  • اسکار
  • ترک های پوستی
  • لک های پوستی
  • رفع تیرگی دور چشم
  • رفع ضایعات پوستی
  • رفع سلولیت و لاغری
  • روشن سازی پوست کدر
  • جوانسازی و رفع چین و چروک صورت

ماندگاری مزوتراپی مو

اثربخشی مزوتراپی چگونه است؟

برخی افراد می توانند در چند هفته اول درمان، نتایج مثبت داشته باشند. اما این نتایج با توجه به شدت ریزش مو و نحوه واکنش فرد نسبت به درمان متفاوت باشد.

بیماران باید انتظار داشته باشند تا نتایج قابل توجهی در طی 2-3 ماه اول درمان به دست آید. اما اثر کامل درمان ممکن است تا 6 ماه طول بکشد.

مزوتراپی مو بهترین روش جهت درمان ریزش مو

اثربخشی مزوتراپی تزریقی گاهی مؤثرتر از مصرف قرص های خوراکی برای ترمیم مو و جوان سازی مو است. هیچ لوسیون و محلول موضعی قدرت و اثر بخشی راهکارهایی مانند هیر فیلر و مزوتراپی را ندارد.

درمان های خوراکی باید ابتدا از طریق دستگاه گوارش عبور کنند و قبل از اینکه در جریان خون آزاد شوند، توسط کبد متابولیزه می شوند. این فرایند گوارشی به میزان قابل توجهی مقدار دارو را که به منطقه آسیب دیده می رسد، کاهش می دهد.

در مقابل، Mesotherapy تزریقی دوز بسیار کوچک تری را به طور مستقیم به منطقه آسیب دیده می رساند. در مورد ریزش مو، مواد تزریق شده بلافاصله به فولیکول مو، جایی که مستقیماً مورد نیاز است می رسند و می تواند بلافاصله جذب شود.

با مزوتراپی مو، کلیه ویتامین های مورد نیاز مو جهت تقویت و رشد، به ریشه و فولیکول ها تزریق می شود. هیچ مولتی ویتامین و محلول خوردنی جایگزین این روش نمی گردد. چون در این روش مستقیما ویتامین ها به ریشه موها داده می شود.

همچنین درمان ریزش مو با مزوتراپی موفقیت آمیزتر و مؤثرتر از استفاده از داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل مو در زنان مبتلا به ریزش مو می باشد.

آیا تزریق مزوتراپی مو درد دارد؟

آیا تزریق مزوتراپی مو درد دارد؟

مزو مو توسط سوزن های بسیار ریز به زیر پوست سر تزریق می‌شود و تا حدودی دردناک است. بسیاری از مراجعین به دلیل دردناک بودن آن و یا سردرد شدن جلسات خود را ادامه نمی دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تزریق ها با تکنیک بی حسی سر انجام می شود یعنی چند نقطه در پیشانی بی حس می شود تا درد را تجربه نکنید.

مزوتراپی مو یک تکنیک تخصصی محسوب میشود. بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. ما جزء معدود مراکزی هستیم که با تکنیک بدون درد تزریق مزوتراپی مو را انجام می دهیم.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: انوع مزوتراپی | 15سوال رایج و پاسخ به آنها

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

  • روز اول مایعات و آب فراوان بنوشید.
  • برای کاهش تورم، درد و سوزش از کمپرس سرد استفاده کنید. 
  • حداقل ۴ ساعت بعد از درمان، سر خود را نشویید و دوش نگیرید.
  • بعد از تزریق سعی کنید در معرض آلودگی و نور آفتاب قرار نگیرید.
  • برای رفع کبودی و بهبود عوارض از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از درمان از رفتن به وان‌های آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ بپرهیزید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق مزوتراپی مو از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین یا ویتامین E خودداری کنید.
  • برای تسکین درد یا ناراحتی می‌توانید از مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • تا دو روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید.

تفاوت مزوتراپی مو، PRP و فیلر مو

تفاوت مزوتراپی مو، PRP و فیلر مو

PRP روش پیچیده‌تری نسبت به مزوتراپی مو است. در پی آر پی ماده تزریقی از خون خود فرد گرفته شده و پس از تجزیه و انجام فرایندهایی به پوست سر تزریق می‌شود. اما در مزوتراپی مو مواد لازم اعم از ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و… ترکیب شده و به پوست سر تزریق می‌شود.
فیلر مو علاوه بر  ویتامین ها و آنزیم های رشد مو دارای اسید هیالورونیک است که باعث رطوبت رسانی و آبرسانی ریشه های مو می شود در نتیجه جذب ویتامین ها با سرعت و قدرت بیشتری انجام می شود.

کاشت مو

در مواردی که مزوتراپی تأثیری در رشد موها ندارد، باید از تنها روش دائمی برای رشد موها استفاده کرد. کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود و شما را برای همیشه صاحب موهای طبیعی می کند.

عوارض مزوتراپی مو

اکثر موادی که در مزوتراپی مو استفاده می شود از اجزای طبیعی و پپتیدهای سنتز شده با پایداری زیاد تشکیل شده اند. همچنین تست های حساسیت و آلرژی را گذرانده است و استفاده از آن بی خطر است. ممکن است درد کوتاه مدت گذرا، قرمزی، تورم، ورم، هماتوما، خارش و درد جزئی در ناحیه تزریق پس از درمان ایجاد شود که به طور کلی بعد از ۷۲ فروکش می کند.

عوارض مزو مو ممکن است برای دسته‌ای از افراد بیشتر از دیگران باشد. از همین رو، کسانی که مشکلات دیابتی، کبدی، کلیوی یا قلبی دارند، زنان باردار یا شیرده، کسانی که داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کنند و کسانی که دچار عفونت یا ضایعه در ناحیه آسیب‌دیده هستند نباید از این روش برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

قیمت مزوتراپی مو

قیمت مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه مزو مو با توجه به عوامل متعددی مانند مواد اولیه، دستمزد پزشک، امکانات و خدمات کلینیک، تعداد جلسات، میزان مواد تزریق‌ شده، وسعت ناحیه تحت درمان و… تعیین می‌شود. طبیعی است زمانی که تنها قسمت‌های محدودی از سر نیاز به تزریق داشته باشد، هزینه تزریق کمتر از حالتی خواهد بود که ناحیه گسترده‌ای از سر دچار طاسی شده است. بنابراین هزینه درمان ممکن است در کلینیک‌های مختلف و برای هر بیمار متفاوت باشد.
قیمت نهایی معمولا در جلسه مشاوره توسط پزشک یا مشاوران کلینیک تعیین می‌شود.  

تماس با ما

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

مهم این است که شما از برندی استفاده کنید که با کیفیت، اصل و اورجینال باشد. این موضوع تا حد زیادی به کلینیکی که مراجعه می کنید، مرتبط است. برای دریافت بهترین نتیجه از درمان ریزش مو با مزوتراپی به پزشک متخصص که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارد مراجعه کنید.

در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی درمان ریزش مو با مزوتراپی، prp، فیلر مو و سایر روش های درمانی توسط پزشک متخصص و تیم حرفه ای با استفاده از بهترین مواد جهت درمان ریزش مو و کم پشتی صورت می گیرد.

کلام آخر

مزوتراپی مو یک روش تزریقی و غیرجراحی برای درمان موهای آسیب‌دیده، جلوگیری از ریزش مو و کمک به تقویت موها است. این روش به دلیل فعال تر کردن گردش خون باعث می شود فولیکول مو سریعتر رشد کرده و در طولانی مدت زنده بماند. ما به شما توصیه می‌کنیم که در این رابطه حتماً با کارشناسان ما در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو واقع در خیابان شریعتی در ارتباط باشید تا به شما در رابطه با خدمات و داروهای باکیفیت استفاده شده در این مرکز توضیح بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!